۰ نفر

احتمال حذف ترامپ از انتخابات 2020 در ایالت کالیفرنیا

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۳۱
کد خبر: 370197
احتمال حذف ترامپ از انتخابات 2020 در ایالت کالیفرنیا

فرماندار ایالت کالیفرنیا قانونی را امضا کرد که به موجب آن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات درون حزبی در این ایالت باید اظهارنامه مالیاتی خود را علنی کنند؛ کاری که ترامپ گفته هرگز نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه لس آنجلس تایمز سه شنبه شب گزارش داد که «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا قانون لزوم انتشار اظهارنامه مالیاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای احراز صلاحیت برای رقابت های درون حزبی را امضا کرد.

این قانون که پیشتر با اختلاف بسیار کم به تصویب کنگره ایالت کالیفرنیا رسیده بود، کسانی را که از انتشار اظهارنامه مالیاتی 5 سال گذشته خودداری کنند، از شرکت در رقابت های درون حزبی در این ایالت برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری منع می کند.

نیوسام پس از امضای این قانون در بیانیه ای گفت: ایالت کالیفرنیا به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادها در جهان و همچنین وطن یک نهم رای دهندگان آمریکایی مسئولیتی ویژه در به دست آوردن این اطلاعات درباره نامزدهای ریاست جمهوری و فرمانداری دارد.

بیش از 39 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت 327 میلیونی آمریکا در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنند و از دست دادن آرای این جمعیت برای یک نامزد ریاست جمهوری، به معنای از دست دادن یک نهم از کل رای دهندگان آمریکایی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکنون دو بار از ضرب الاجل تعیین شده ازسوی مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود سرباز زده و اعلام کرده که هرگز چنین کاری نخواهد کرد.

دمکرات های آمریکا خواستار بررسی اظهارنامه مالیاتی ترامپ هستند تا روند تحقیقات آنها در مورد تضاد منافع حاصل از استمرار برخورداری وی از منافع تجاری در ضمن خدمت به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، تکمیل شود. 

ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود خودداری کرد و از آن زمان به بعد، به بهانه اینکه اظهارنامه مالیاتی اش تحت حسابرسی سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکاست، به این روند ادامه داده است.