۰ نفر

رسوایی بزرگ بانکی در آمریکا؛ اطلاعات ۱۰۰میلیون نفر لو رفت

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵
کد خبر: 370118
رسوایی بزرگ بانکی در آمریکا؛ اطلاعات ۱۰۰میلیون نفر لو رفت

بانک «کپیتال وان فیننشال کراپ» از هک شدن اطلاعات خصوصی (شامل آدرس و نام) ۱۰۰ میلیون آمریکایی و ۶ میلیون کانادایی توسط هکری که در حال حاضر دستگیر شده ، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بانک «کپیتال وان فیننشال کراپ»، از هک شدن اطلاعات خصوصی (شامل آدرس و نام) ۱۰۰ میلیون آمریکایی و ۶ میلیون کانادایی توسط هکری که در حال حاضر دستگیر شده است، خبر داد.

مظنون دستگیر شده  خانمی ۳۳ ساله است و قبلا مهندس نرم‌افزار یک شرکت فناوری در سیاتل بوده است.

این اتفاق بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه در سال ۲۰۱۹ ایجاد خواهد کرد که بیشتر آن مربوط به هشدار دادن به مشتریان، نظارت بر حساب‌ها و پشتیبانی‌های قانونی می‌باشد.

به نوشته رویترز، فرد هکر نتوانسته است به شماره حساب‌های کارت اعتباری دسترسی پیدا کند، اما حدود ۱۴۰ هزار شماره امنیتی اجتماعی (شماره‌ای مانند کد ملی در آمریکا) و ۸۰ هزار شماره حساب بانکی مرتبط با آن در این فرآیند، به دست هکر افتاده است. اطلاعات شخصی دیگری هم که شامل شماره تلفن افراد و میزان اعتبار حساب‌های آنها می‌باشد، هک شده‌اند.

در جریان این هک، همچنین ۱ میلیون شماره بیمه اجتماعی مشتریان کارت‌های اعتباری کانادایی لو رفته است.

دفتر دادستانی آمریکا اعلام کرد که هکر کپیتال وان توانسته است از طریق فایروال شبکه این بانک که تنظیمات آن به درستی انجام نشده بود، به این داده‌ها دسترسی پیدا کند.

سهام بانک کپیتال وان پس از انتشار این اخبار ۴ درصد سقوط کرد.