۰ نفر

سریع‌ترین سقوط اقتصادی کره شمالی در ۲۱سال اخیر

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 369264
سریع‌ترین سقوط اقتصادی کره شمالی در ۲۱سال اخیر

بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد، اقتصاد کره شمالی به دنبال تحریم‌هایی که بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای علیه این کشور وضع شده، در سال ۲۰۱۸ بیشترین سقوط را طی ۲۱ سال اخیر تجربه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این خبر در حالی منتشر شده که فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جوامع هلال احمر نیز به تازگی درباره افزایش نرخ سوء تغذیه و بیماری هشدار داده‌اند.

تخمین‌های بانک مرکزی کره جنوبی نشان می‌دهند که تولید ناخالص داخلی کره شمالی در سال گذشته میلادی با ۴.۱ درصد کاهش روبه‌رو بوده که بیشترین میزان کاهش تولید ناخالص داخلی از سال ۱۹۹۷ بوده است. همچنین این کاهش در سال ۲۰۱۸ برای دومین سال پیاپی و به دنبال ۳.۵ درصد کاهش تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۷ رخ داده است.

به گزارش روزنامه تلگراف، میزان تجارت بین‌المللی کره شمالی در سال ۲۰۱۸ و به دنبال تحریم‌هایی که صادرات این کشور را تا ۹۰ درصد کاهش داد، ۴۸.۴ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش صادرات این کشور از حدود ۳۰ سال گذشته بوده است.

رییس تیم هماهنگی حساب‌های ملی بانک کره اظهار کرد: تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۷ علیه کره شمالی اعمال شد، همزمان با بروز خشکسالی تاثیر جدی‌ بر این کشور داشت که بیش از ۲۰ درصد میزان تولیدات این کشور را پایین آورد.

کره شمالی آمارهای اقتصادی خود را افشا نمی‌کند اما بانک مرکزی کره جنوبی از سال ۱۹۹۱ تخمین‌های خود را در زمینه اقتصادی در خصوص این کشور منتشر کرده است.

کره شمالی خواستار کاهش تحریم‌ها علیه این کشور پیش از ادامه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا شده است اما آمریکا تمایلی به برداشتن "فشار حداکثری" خود علیه پیونگ‌یانگ ندارد.