۰ نفر

پامپئو: احتمال مذاکرات سطح کاری با کره شمالی وجود دارد

۴ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۴
کد خبر: 369112
پامپئو: احتمال مذاکرات سطح کاری با کره شمالی وجود دارد

وزیر خارجه آمریکا گفت، انتظار دارد در هفته‌های آتی با کره شمالی مذاکرات در سطح کاری برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده هنوز به دنبال راهی دیپلماتیک در راستای از میان برداشتن تنش در منطقه شبه جزیره کره با وجود آزمایش اخیر موشکی کره شمالی است.

وی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: ما خواهان دیپلماسی برای انجام کارها هستیم. ما از کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی می‌خواهیم تا به همان وعده‌هایی که در دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا داده بود، عمل کند که این وعده‌ها خلع سلاح اتمی است.

پامپئو ادامه داد: ما همچنان بر این باوریم که راهی دیپلماتیک پیش‌رو داریم. انتظار دارم ظرف چند هفته آینده گفتگوهایی در سطح کاری با کره شمالی انجام شود.

همچنین مورگان اوتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: ما به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک با کره شمالی هستیم. ما تاکید داریم که دیگر تحریکاتی مانند آزمایش‌های موشکی روز پنجشنبه از سوی پیونگ یانگ صورت نگیرد. دولت آمریکا به تعهدات دیپلماتیکش با کره شمالی پایبند است و ما به دنبال این هستیم که مذاکراتی در سطح کاری انجام شود. ما امیدوار به انجام این مساله هستیم.

وی همچنین گفت، پامپئو قرار است در بازه زمانی ۳۰ ژوئیه تا ششم اوت به تایلند، استرالیا و میکرونزی برود اما به دیداری با مقام‌های کره شمالی اشاره نکرد.