۰ نفر

ماموریت انگلیس از نگاه نخست وزیر جدید

۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبر: 368970
ماموریت انگلیس از نگاه نخست وزیر جدید

نخست‌وزیر انگلیس در اولین جلسه کابینه جدید تأکید کرد که دولت وی یک مأموریت مهم پیش رو دارد و آن خروج از اتحادیه اروپا در مهلت 31 اکتبر (9 آبان) یا حتی زودتر از آن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس در اولین جلسه وزرای جدید کابینه در مجلس عوام انگلیس بر عزم خود برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا تأکید کرد. 

جانسون گفت، «ما یک مأموریت داریم و این مأموریت،‌خروج از اتحادیه اروپا در موعد مشخص شده در 31 اکتبر یا حتی زودتر از آن است».

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، جانسون ضمن تکرار تعهد خود برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان ماه) به کابیه گفت که «وظیفه مهمی پیش رو» دارند.

وی در اولین جلسه خود برای کابینه جدید گفت: «همانطور که همه می دانیم، در این لحظه مهم از تاریخ کشور، ما وظیفه مهمی پیش رو داریم. همه ما متعهد هستیم که بدون اما و اگر اتحادیه اروپا را در تاریخ 31 اکتبر یا در واقع زودتر از این تاریخ ترک کنیم».

نخست‌وزیر جدید انگلیس تصریح کرد:‌ «اما تا 31 اکتبر منتظر ارائه یک برنامه کار جدید برای کشورمان نمی‌مانیم و این به مفهوم آن است که اولویت‌هایی را برای مردم خود ارائه می‌کنیم».

وی همچنین در خصوص کابینه جدید ابراز خرسندی کرد و گفت که «بسیار خرسندم که شاهد گردهمایی تیم جدید در اینجا هستم که عمق و وسعت استعداد حزب فوق‌العاده ما را درک می‌کنند».

ابتدا قرار بود در تاریخ 29 ماه مارس، (9 فروردین ماه) از اتحادیه اروپا خارج شود اما پس از آنکه نمایندگان پارلمان انگلیس، سه بار با درخواست «ترزا می» نخست‌وزیر سابق انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کردند، ضرب‌الاجل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به 31 اکتبر منتقل شد.

با روی کار آمدن جانسون بعنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس، بسیاری از وزرای کابینه قبلی این کشور از سمت خود استعفا کردند و برخی از آنها نیز اخراج شدند.