۰ نفر

تظاهرات مردم پاکستان در اعتراض به افزایش تورم

۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبر: 367755
تظاهرات مردم پاکستان در اعتراض به افزایش تورم

هزاران نفر از مردم پاکستان در پی افزایش نرخ تورم و انعقاد قرارداد اخذ وام از صندوق بین المللی پول (IMF) تجمعات اعتراضی در شهر راولپندی برپا کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آناتولی، در این اعتراضات که با فراخوان حزب جماعت اسلامی پاکستان به نام « تظاهرات مردمی»برگزارشد؛ سراج الحق، رئیس و جمعی از مقامات ارشد این حزب نیز حضور یافتند.

سراج الحق، طی سخنانی در این تجمع اعتراض‌آمیز اظهار داشت: حدود یک‌ سال از دولت عمران خان می‌گذرد اما هنوز هیچ مشکل اساسی برطرف نشده و همانند یک دولت تازه راه اندازی شده عمل می‌کند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از قرارداد وام با صندوق بین المللی پول و سایر کشورها، گفت: آیا این دولت را مردم انتخاب کردند یا دیگران؟ بار این قرارداد و پیامد‌های ناشی از افزایش نرخ تورم، را مردم عادی متحمل می‌شوند.

رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان همچنین افزود: اگر همراهی دولت با صندوق بین المللی پول و فقر مردم ادامه یابد، چاره‌ای جز مخالفت با دولت و اعتراض‌های خیابانی نداریم.

گفتنی است پش از این نیز تظاهرات مردمی در روزهای اخیر در شهرهای لاهور، مولتان و کراچی نیز برگزار شده بود.

پاکستان که در شرایط نابسامان اقتصادی قرار دارد، در خصوص دریافت وام 6 میلیارد دلاری با صندوق بین المللی پول، 6.2 میلیارد دلار کمک نقدی عربستان سعودی و امارات متحده عربی و سرمایه گذاری‌های چین و قطر به توافق رسیده بود.

صندوق بین المللی پول اوایل جولای جاری با انتشار بیانیه‌ای از تایید اعطای یک وام 6 میلیارد دلاری به پاکستان طی یک قرارداد 39 ماهه خبر داد.