۰ نفر

واکنش «پمپئو» به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 367538
واکنش «پمپئو» به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد تحریم‌ کسانی که با فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ارتباط بوده‌اند، تنها بخشی از کمپین فشار حداکثری این کشور علیه جمهوری اسلامی بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در واکنش به قرار گرفتن نام ۱۲ فرد و شرکت در لیست تحریم‌های آمریکا در توییتی نوشت:

«به عنوان بخشی از کمپین فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، ایالات متحده مجموعه‌ای از افراد و شرکت‌ها که در فراهم کردن مواد لازم برای برنامه‌ هسته‌ای ایران دست داشتند را تحریم کرده است. بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان نباید به غنی‌سازی اورانیوم مشغول باشد.»

 وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده، ۱۲ شخص و شرکت که در زمینه اشاعه هسته‌ای از جمله ارسال فناوری به کمپانی‌های ساخت سانتریفیوژ ایرانی فعالیت داشتند را تحریم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در ادامه توسعه فعالیت‌های حساس هسته‌ای توسط ایران از جمله افزایش میزان و سطح غنی‌سازی اورانیوم را محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین ادعا کرد که ایران دلیل معتبری برای توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود ندارد و این کار را تنها برای اخاذی از جامعه بین‌المللی انجام می‌دهد.