۰ نفر

آمریکا رهبران "حشدالشعبی" را تحریم کرد

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۹
کد خبر: 367443
آمریکا رهبران "حشدالشعبی" را تحریم کرد

تحریم دو نفر از رهبران حشدالشعبی عراق از سوی معاون رئیس جمهور آمریکا تائید شد.

به گزارش رویترز، «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا تحریم دو نفر از رهبران «الحشد الشعبی» عراق را تائید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پیش از این برخی منابع عربی از تصمیم کاخ سفید برای تحریم حشدالشعبی عراق خبر داده بودند، اما اشاره‌ای به زمان و نحوه اجرای این تحریم‌ها نشده بود.

حال معاون دونالد ترامپ در کنفرانس آزادی‌های مذهبی اجرای این تحریم‌ها را تائید کرده، هرچند این تحریم‌ها را تنها مرتبط با دو نفر از اعضای ارشد حشدالشعبی عنوان کرده است.

مایک پنس با این حال جزئیات بیشتری از این تحریم‌ها ارائه نداده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا، همچنین با تکرار اتهام حمایت ایران از تروریسم، مدعی شد در حالی که شبه نظامیان مورد حمایت ایران وحشت‌پراکنی می‌کنند، نظاره‌گر نخواهیم بود.

اقدام اخیر آمریکا علیه حشدالشعبی در حالی است که این نیروها به عنوان بخش مهمی از ساختار نظامی و امنیتی عراق به شمار می‌روند و نقش بسیار پررنگی در جنگ علیه داعش و مبارزه با تروریسم برعهده دارند و روز گذشته نیز «نجاح الشمری»، وزیر دفاع عراق با تمجید از فداکاری نیروهای حشد الشعبی در جنگ علیه تروریسم، تاکید کرده بود: حشد الشعبی تنها منحصر به طائفه یا منطقه مشخصی نیست.

به گفته ناظران مسائل عراق، کاخ سفید و پنتاگون طی چند ماه گذشته فشار مضاعفی را بر دولت بغداد برای محدود کردن فعالیت‌های الحشد الشعبی وارد کرده‌اند، هرچند بغداد تا کنون در مقابل این فشارها ایستادگی کرده است.