۰ نفر

ارزش‌گذاری دلار واقعی نیست؛

صندوق بین‌المللی پول: دلار بیش از حد گران است

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 367398
صندوق بین‌المللی پول: دلار بیش از حد گران است

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بر اساس داده‌های اساس اقتصادی کوتاه‌مدت، دلار ۶ تا ۱۲ درصد گران‌تر از واقعیت ارزش گذاری شده است، در حالی که یورو، ین و یوآن، به درستی ارزش‌گذاری شده‌اند.

به گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بر اساس داده‌های پایه اقتصادی کوتاه‌مدت، دلار ۶ تا ۱۲ درصد گران‌تر از واقعیت ارزش گذاری شده است، در حالی که یورو، ین ژاپن و یوآن چین، کاملاً با داده‌های اقتصادی اساسی مطابقت دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صندوق بین‌المللی پول که پیش از این با دونالد ترامپ، در مورد استفاده از تعرفه‌ها برای کاهش کسری تجاری، مخالف بود، حالا احتمالاً با این ارزیابی که ارزش دلار بیش از واقعیت است، به دیدگاه‌های او نزدیک‌تر شده است. ترامپ بارها گلایه کرده که قدرتمند بودن دلار در حال آسیب رساندن به صادرات آمریکایی است.

ترامپ پیش از این، سیاست‌های اروپا و چین را متهم می‌کرد که در حال پایین آوردن ارزش یورو و یوآن در برابر دلار آمریکا هستند. گزارش بخش خارجی صندوق، که به بررسی سالیانه ارزهای کشورها و مازاد و کسری تجاری آنها می‌پردازد، نشان داد که در منطقه اروپا و سایر اقتصادهای پیشرفته، مانند سنگاپور، همچنان مازاد تجاری وجود دارد، اما ایالات‌متحده و انگلیس و برخی اقتصادهای در حال ظهور با کسری تجاری روبرو هستند.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه خود هشدار داد که جنگ تجاری آمریکا و چین، در سال آینده، با ایجاد اختلال در سرمایه‌گذاری، از بین بردن اعتماد به نفس تجاری و بر هم زدن چرخه تجارت در جهان، ۴۵۵ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب خواهد زد.