۰ نفر

آمریکا ۵۰۰ نظامی به عربستان اعزام می‌کند

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۹:۱۱
کد خبر: 367288
 آمریکا ۵۰۰ نظامی به عربستان اعزام می‌کند

مقام‌های نظامی آمریکا اعلام کردند که کاخ سفید صدها نظامی آمریکایی را در راستای تقویت همکاری‌های نظامی به‌زودی عازم عربستان سعودی خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های پنتاگون اعلام کرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعزام صدها سرباز به عربستان سعودی در آینده نزدیک، در بحبوحه تنش فزاینده با ایران، آماده می‌شود.

این مقام‌های نظامی آمریکا تصریح کرد، حدود 500 سرباز آمریکایی به پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» واقع در شرق ریاض اعزام خواهند شد.

طبق گفته این منابع، در حال حاضر تعداد اندکی از نظامیان و نیروهای پشتیبانی آمریکا در این پایگاه مستقر هستند تا مقدمات استقرار باتری‌های سامانه دفاع ضدموشکی پاتریوت را فراهم و در بهبود وضعیت پایگاه نقش‌آفرینی کنند.

دولت ترامپ در ماه ژوئن گذشته اعلام کرد که با توجه به وضعیت تنش با ایران، یک‌هزار نظامی دیگر آمریکا را به خاورمیانه اعزام خواهد کرد. پنتاگون نیز اعلام کرد که به منظور تقویت استقرار نیروهایش در خاورمیانه، سامانه دفاع هوایی پاتریوت، «پهپاد سرنشین‌دار و بدون سرنشین» و نیز هواپیماهای جنگی مستقر خواهد کرد.

با این حال، در آن زمان اعلام نشد که تجهیزات ارتش آمریکا به کدام کشور منطقه اعزام خواهد شد. مسئولان پنتاگون اعلام کردند، نیروهایی که به عربستان سعودی اعزام می‌شوند بخشی از این برنامه تقویت نظامی در منطقه است.

منابع مذکور در عین حال به سی‌ان‌ان اعلام کردند که این طرح دولت ترامپ تاکنون رسما به کنگره اطلاع داده نشده است. اگر چه، طبق گفته یکی از این مسئولان، اطلاع‌رسانی به کنگره درباره این طرح به صورت غیرمستقیم انجام شده است.

پنتاگون از اظهارنظر درباره استقرار یگان‌هایی از ارتش آمریکا در عربستان سعودی خودداری کرده است. عربستان سعودی نیز ورود نیروهای ارتش آمریکا به این کشور پادشاهی را اعلام نکرده است.

تصمیم دولت آمریکا به اعزام نظامیان آمریکایی به عربستان سعودی در حالی اعلام می‌شود که کنگره از نقش عربستان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان و جنگ این کشور علیه یمن به شدت انتقاد دارد ولی به نظر می‌رسد دولت ترامپ با اتخاذ چنین تصمیمی، در حال تقویت روابط نظامی‌اش با عربستان سعودی است.