۰ نفر

گرانترین کشورهای اروپایی برای زندگی

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۷:۰۵
کد خبر: 367259
گرانترین کشورهای اروپایی برای زندگی

ایسلند گران ترین کشور در اروپا از نظر هزینه های زندگی معرفی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بررسی صورت گرفته از هزینه های زندگی در ۳۷ کشور اروپایی تا پایان سال ۲۰۱۸، هزینه های زندگی در کشورهای شمالی و غربی اروپایی به طرز محسوسی بیشتر از هزینه های زندگی در کشورهای شرقی و جنوبی بوده است.

در این رده بندی، ایسلند گران ترین کشور اروپایی شناخته شده است؛ به گونه ای که هزینه های زندگی در آن ۵۶ درصد بیشتر از متوسط کشورهای اروپایی بوده است و پس از ایسلند، سوئیس با هزینه های ۵۲ درصدی بالاتر از میانگین، نروژ با ۴۸ درصد، دانمارک با ۳۸ درصد و ایرلند با ۲۷ درصد به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار گرفته اند.

برکی کارلسون، رئیس انجمن مصرف کننده در ایسلند گفت: این نکته را نباید فراموش کرد که ایسلند دارای یکی از بالاترین سطوح دستمزد در بین کشورهای اروپای نیز هست و دولت و بانک مرکزی تلاش ویژه ای دارند که با کنترل رشد قیمت ها، قدرت خرید شهروندان این کشور را تا حد ممکن حفظ و حتی افزایش دهند.

پیشتر موسسه "نست پیک" در رده بندی گران ترین شهرهای اروپایی برای زندگی، لندن را گران ترین شهر اروپایی و پنجمین شهر گران جهان از نظر هزینه های زندگی معرفی کرده بود و پس از آن، اسلو نروژ، زوریخ سوئیس و آمستردام هلند به عنوان دومین تا چهارمین شهرهای گران قیمت اروپایی معرفی شده بودند.

لازم به ذکر است که منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.