۰ نفر

پس از وقوع حوادثی برای بوئینگ 737؛

سهام شرکت هواپیمایی بوئینگ کاهش یافت

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۹:۰۶
کد خبر: 366793
سهام شرکت هواپیمایی بوئینگ کاهش یافت

شرکت هواپیماسازی بوئینگ زمان از سرگیری پروازهای 737 مکس را تا دو ماه دیگر به تاخیر انداخته است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما،  لغو پروازهای بوئینگ 737 مکس موجب کاهش ارزش سهام شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا شد.

درپی اعلام لغو شمار بیشتری از پرواز هواپیماهای خطوط مهم هواپیمایی آمریکا که انتظار داشتند مدت زمین گیر شدن هواپیماهای 737 مکس بیشتر طول خواهد کشید، سهام شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ کاهش یافت.

پس از آن که خطوط هواپیمایی آمریکا روز یکشنبه اعلام کردند شرکت هواپیماسازی بوئینگ زمان از سرگیری پروازهای 737 مکس را تا دو ماه دیگر به تاخیر انداخته است، سهام این شرکت بزرگ آمریکایی با یک و چهار دهم درصد کاهش به 360 ممیز 23 دلار کاهش یافت.

براساس اظهارات مقامات شرکت بوئینگ برنامه لغو پرواز هواپیماهای 737 مکس تا دوم نوامبر تمدید می شود.

شرکت بوئینگ با اشاره به اینکه مشتریان و اعضای گروه می توانند با اطمینان بیشتر برای پروازهای آینده خود با خطوط هواپیمایی آمریکا برنامه ریزی کنند افزود تا دوم نوامبر، روزانه بطور میانگین 115 پرواز لغو می شود.

درپی وقوع دو حادثه فاجعه بار سقوط هواپیمای بوئینگ که 346 قربانی بر جا گذاشت از نیمه مارس تاکنون، هواپیماهای 737مکس زمین گیر شده اند.

شرکت آمریکایی بوئینگ به منظور ارتقا هواپیماها و بازگشت آنها به خدمات رسانی با کارشناسان فنی اداره هوانوردی فدرال همکاری می کند.

افزون برآن، بروز مشکل جدید در مرحله آزمایش شبیه ساز در ماه گذشته اداره هوانوردی فدرال آمریکا را برای از سرگیری فعالیت هواپیماهای زمین گیر شده در هاله ای از ابهام فرو برد.

مشکلات هواپیماهای مکس در اوج فصل مسافرت، کاهش منافع مالی را برای خطوط هواپیمایی ساوث وست، یونایتد و امریکن درپی خواهد داشت.