۰ نفر

یک هندی مدیر ارشد مالی بانک جهانی شد

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبر: 366412
یک هندی مدیر ارشد مالی بانک جهانی شد

انوشلا کانت، مدیرعامل بانک دولتی هند (SBI) به عنوان مدیر ارشد مالی بانک جهانی انتخاب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی این انتصاب را تایید کرده است. کانت درحال حاضر مدیرعامل بانک دولتی هند است که پیش تر مدیر ارشد مالی این بانک هم بوده است.

در بیانیه رییس بانک جهانی در این باره آمده است: انوشلا کانت بیش از 35 سال تجربه را در بخش مالی، بانکداری و استفاده نوآورانه از فناوری به همراه خواهد آورد. وی در این مدت رده‌های مختلفی از چالش‌های رهبری را پشت سر گذاشته و تجربه بالایی در خزانه داری، قانون‌گذاری و سرمایه گذاری دارد.

بر اساس بیانیه بانک جهانی، کانت مسئول مدیریت ریسک و امور مالی بانک جهانی خواهد بود. کانت در دورانی که مدیر ارشد مالی بانک دولتی هند بود مسئولیت مدیریت دارایی‌ها به ارزش 500 میلیارد دلار و درآمدهای بالغ بر 38 میلیارد دلار را بر عهده داشت.

مدیر ارشد مالی ( CFO ) یک عنوان شرکتی در حوزه دانش مالی است که مسئولیت مدیریت ریسک مالی سازمان یا ابرشرکت را بر عهده دارد. این مدیر مسئول برنامه‌ریزی مالی، نگه‌داری اسناد مالی و همچنین ارائه گزارش مالی به مدیریت بالاتر است. مدیر ارشد مالی معمولاً به مدیرعامل اجرایی و هیئت مدیره گزارش می‌دهد. او وظیفه نظارت بر فعالیت‌های واحد مالی را بر عهده دارد و سخنگوی ارشد مالی سازمان است. مدیر ارشد مالی به‌طور مستقیم با مدیر ارشد عملیات در تمام امور استراتژیک و تاکتیکی در زمینه مدیریت بودجه، تجزیه و تحلیل سود/هزینه، پیش‌بینی نیازها و تضمین منابع مالی جدید، همکاری می‌کند.