۰ نفر

انتقاد دیپلمات اسبق انگلیس از رویکرد لندن در قبال ایران

۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۲۲
کد خبر: 366268
انتقاد دیپلمات اسبق انگلیس از رویکرد لندن در قبال ایران

یک دیپلمات اسبق انگلیسی در گفت‌‌وگو با یکی از نشریات این کشور گفت که لندن فاقد سیاست خارجی منسجم در قبال ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک دیپلمات اسبق انگلیسی در گفت‌و‌گو با یک نشریه این کشور گفت که لازم است لندن سیاست واضح‌تری در قبال ایران اتخاذ کند، زیرا هرگونه سوء تفاهم و محاسبه اشتباه می‌تواند در برهه ناپایدار کنونی به تشدید اوضاع منجر شود.

«چارلز هولیس» دیپلمات پیشین انگلیس در ایران، عراق و عربستان شنبه در گفت‌وگو با «ساندی تلگراف» اظهار داشت: «فرماندهان نظامی بسیار هوشیارند و آنچه را که می‌توانند انجام می‌دهند، اما در سطوح بالا موارد دیگری وجود دارد که در حال حاضر در اولویت هستند.»

بر اساس این گزارش، دولت محلی جبل‌الطارق پنجشنبه، سیزدهم تیر ماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. انگلیس ادعا کرد که مقصد این نفتکش پالایشگاه «بانیاس» در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است. 

به نوشته ساندی تلگراف، هولیس با اشاره به این نکته که تهران می‌تواند از شکاف‌های موجود در سیاست خارجی انگلیس به طور بالقوه استفاده کند، اظهار داشت: «سیاست خارجی انگلیس انسجام زیادی ندارد.»

در حالیکه وی معتقد است نه آمریکا و نه ایران به دنبال جنگ نیستند، با این وجود هشدار داد که وضعیت  کنونی بسیار خطرناک است.

ساندی تلگراف در خاتمه این مطلب نوشت، نشانه‌هایی دال بر این وجود دارد که در ماجرای توقیف نفتکش ایرانی، مقامات انگلیس در جبل الطارق به درخواست آمریکا عمل کردند.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس شنبه در توییتی در زمینه نفتکش‌ ایرانی نوشت، اگر اطمینان یابیم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود، آزادی آن را تسهیل می‌کنیم.