۰ نفر

هر 3 روز یک زن در فرانسه به قتل می‌رسد

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۶:۰۵
کد خبر: 365612
هر 3 روز یک زن در فرانسه به قتل می‌رسد

خبرگزاری معتبر اروپایی یورونیوز در خبری از «بحران زن کشی» در فرانسه خبر داده است. درشرایطی که همواره فریاد دفاع از حقوق زنان در این قاره بلند است، خود اکنون دچار بحران شده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، یورو نیوز نوشته است:  «روز یک شنبه ۱۶ تیر زنی در حومه پاریس به دست دوست‌پسرش کشته شد و به این ترتیب آمار زنان قربانی خشونت زناشویی از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون به ۷۴ نفر رسید.وضعیت کشته شدن زنان در فرانسه به قدری نگران‌کننده شده است که رسانه‌ها مدام درباره آن می‌نویسند و گروه‌های مدافع حقوق زنان نیز کارزارهایی را برای مبارزه با این پدیده به راه انداخته‌اند. روز شنبه گروهی از افراد خانواده و نزدیکان زنان قربانی و نیز گروه‌هایی از مدافعان حقوق زنان که شمارشان به حدود دو هزار نفر می‌رسید، برای اعتراض به خشونت‌های مرگبار علیه زنان در میدان رپوبلیک (جمهوری) پاریس تجمع کردند.»

واکنش رئیس جمهور به زن کشی

واکنش‌ها به پدیده زن‌کشی در فرانسه به بالاترین سطوح این کشور رسیده است. رئیس جمهور امانوئل ماکرون که ازدواجش با یکی از معلمان دوران دانش آموزی اش او را به یکی از مدافعان حقوق زنان تبدیل کرده بود، راجع به پایمال شدن حقوق زنان در این کشور اعتراف کرده است: «خانم‌ها، جمهوری فرانسه نتوانست از شما محافظت کند.»

رئیس جمهور فرانسه با نام بردن از برخی زنان قربانی خشونت خانگی در فرانسه در ادامه پیام توئیتری اش نوشته است: «اسامی شما آشناست. شما دوست، مادر، خواهر یا دختر ما هستید. ما از خشونتی که جان شما را گرفت بیزاریم و علیه آن به پا می‌خیزیم. جمهوری فرانسه باید از همه زنانی که امروز جانشان در خطر است محافظت کند.»

به نظر می‌رسد  واکنش ماکرون، پاسخی به درخواست راهپیمایان روز شنبه باشد که از رئیس جمهور خواسته بودند شخصا وارد این پرونده اجتماعی شود.

هر 3 روز یک زن کشته می شود

روزنامه لوموند در شماره دوشنبه ۱۷ تیر با انتشار تحلیلی از وضعیت خشونت‌های خانگی در فرانسه نوشت که به طور میانگین هر سه روز یک زن به دست شریک زندگی فعلی یا سابقش کشته می‌شود. به نوشته این روزنامه شمار کلی این قربانیان در هر سال به ۱۴۰ نفر می‌رسد.