۰ نفر

عراق اجازه نمی‌دهد از خاکش علیه همسایگان استفاده شود

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۰
کد خبر: 365069
عراق اجازه نمی‌دهد از خاکش علیه همسایگان استفاده شود

وزیر دفاع عراق در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور عراق و سوریه گفت که بغداد اجازه نخواهد داد تا از اراضی کشورش علیه کشورهای همسایه و منطقه استفاده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق روز یکشنبه با «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور عراق و سوریه و هیات همراه او در بغداد دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش السومریه نیوز، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای گفت، در این دیدار درباره ادامه حمایت و پشتیبانی از نیروهای مسلح عراق که همچنان در مناطقی که عناصر تروریستی داعش در آن حضور دارند، گفت‌وگو شد.

وزراتخانه یاد شده افزود: «الشمری به جیمز جفری گفت که عراق اجازه نخواهد داد از اراضی این کشور علیه هیچ یک از کشورهای همسایه و منطقه استفاده شود و همچنین اجازه نخواهد داد هیات‌های دیلپماتیک و ائتلاف‌های موجود در منطقه هدف حمله قرار بگیرند».

در این بیانیه آمده است: «نماینده ویژه آمریکا از نقش و وظیفه این نیروهای مسلح در مبارزه با تروریسم تقدیر و تاکید کرد که آمریکا به حاکمیت عراق و تصمیم‌های ویژه نظامی و سیاسی این کشور در خاک خود احترام می‌گذارد».

دیروز خبرهایی درباره ورود نیرو و تجهیزات نظامی آمریکا به پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق منتشر شده بود که البته ساعاتی بعد گروه اطلاع رسانی دولت عراق خبر مربوط به ورود تجهیزات و نظامیان جدید آمریکایی به پایگاه عین ‌الاسد را تکذیب کرد.

پایگاه نظامی عین الاسد در 108 کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد و در سال 2003، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال 2011 در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است.