۰ نفر

عراق: با اسرائیل روابطی برقرار نمی‌کنیم

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۵
کد خبر: 364825
عراق: با اسرائیل روابطی برقرار نمی‌کنیم

وزارت خارجه عراق تاکید کرد: هیچگونه ارتباطی با اسرائیل برقرار نمی‌کنیم و به اصل تحریم اسرائیل پایبندیم و حتی یک روز از مخالفت خود با تمامی مظاهر عادی‌سازی دست برنمی‌داریم.

به گزارش اسپوتنیک، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اظهار کرد: بار دیگر تاکید می‌کنیم موضعگیری عراق درباره مساله فلسطین همان موضعگیری اولیه و تاریخی در مخالفت با اشغالگری اسرائیل و مصادره اراضی کشورهای عربی است و ما هیچ‌گونه روابطی را با اشغالگران برقرار نمی‌کنیم و به اصل تحریم پایبند هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، الصحاف گفت: عراق در تمامی محافل منطقه‌ای و بین‌المللی و در طول تاریخ حامی مساله فلسطین و مبارزات فلسطینی‌ها و حقوق آنها بوده و حتی یک روز هم از موضعگیری‌های خود دست برنمی‌دارد، عراق تمامی مظاهر عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر را رد می‌کند.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: رسانه‌ها اظهارات نادرستی را به نقل از سفیر عراق در واشنگتن منتشر کردند و در این راستا، وزارت خارجه تاکید دارد این مساله را به کشورها و رسانه‌ها تشریح کند که برای مساله‌ فلسطین اهمیت ویژه‌ای قائل است و این مساله، غالباً محور اصلی در کنفرانس‌ها و دیدارهای نمایندگان و هیئت‌های ما در خارج است. اما گاهی اوقات صحبت‌ها به صورت ناقص یا بریده بریده شده منتشر می‌شود که موضعگیری اصولی عراق را تحریف می‌کند.