۰ نفر

سفیر جدید سعودی در واشنگتن، کار خود را آغاز کرد

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 364399
سفیر جدید سعودی در واشنگتن، کار خود را آغاز کرد

شاهزاده «ریما بنت بندر بن سلطان» اعلام کرد که از امروز کار خود را به عنوان سفیر عربستان در واشنگتن و نخستین سفیر زن تاریخ کشورش، آغاز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان در حساب کاربری خود در توئیتر از آغاز به کار خود به عنوان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن خبر داد.

شاهزاده ریما اسفند ماه گذشته به عنوان اولین سفیر زن در تاریخ عربستان، تعیین شد.

ریما جانشین شاهزاده خالد بن سلمان، فرزند ملک سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی شده که پُست جانشین وزیر دفاع عربستان را گرفته است. طبق گزارش‌های خبری، در پرونده قتل جمال خاشقچی نیز، خالد بن سلمان به نوعی دخیل بوده است و احتمال می‌رود یکی از علل تغییر سفیر، همین اتهام بوده است.

سفارت عربستان در آمریکا هم اعلام کرد که شاهزاده ریما وارد واشنگتن شده تا کار خود رابه عنوان سفیر عربستان در آمریکا آغاز کند.

شاهزاده بندر بن سلطان پدر شاهزاده ریما قبلا به مدت 22 سال از 1983 تا 2005 میلادی سفیر عربستان در واشگتن بود و به در نهایت به خاطر وضعیت جسمی کنار گذاشته شد.

شاهزاده ریما متولد سال 1975 میلادی در شهر ریاض است و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه جرج واشنگتن گذراند. او از دریچه پول و فعالیت اقتصادی وارد دنیای سیاست و دیپلماتیک شده است.

ریما قبلا بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت «ریمیه» بوده و همچنین عضو تعدادی از شوراهای مشاوره محلی و جهانی از جمله شورای مشاوره طرح ملی نوآوری عربستان، شورای مشاوره جهانی شرکت «اوبر» و شورای مشاوره خصوصی کنفرانس ها «تید اکس» است.

ریما همچنین پست ریاست اتحادیه ورزش همگانی عربستان و قائم مقام ریاست اداره امور زنان در سازمان کل ورزش این کشور را برعهده داشته است.

سفیر عربستان