۰ نفر

واکنش آمریکا به حملات انصارالله به فرودگاه أبها عربستان

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۸:۵۶
کد خبر: 364070
واکنش آمریکا به حملات انصارالله به فرودگاه أبها عربستان

آمریکا حملات پهپادی اخیر نیروهای انصارالله یمن علیه فرودگاه بین‌المللی أبها در عربستان را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن به شدت حمله اخیر حوثی‌ها به فرودگاه بین‌المللی أبها واقع در جنوب عربستان را که موجب زخمی شدن ۹ تن شد و به منزله سومین حمله آنها در کمتر از سه هفته گذشته بود، محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه، بدون اشاره به کشتارهای وسیعی که توسط ائتلاف عربی در حق مردم یمن صورت می‌گیرد و این حملات یمنی‌ها تنها به عنوان پاسخی به این تجاوزات ائتلاف عربی انجام می‌شود، آمده است: این حملات جان تعداد زیادی از مردم را به خطر انداخته و موجب زخمی شدن غیرنظامیان بی‌دفاع شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اظهار کرد: ما توقف فوری این اقدامات خشونت‌آمیز را که تنها موجب بالا گرفتن درگیری‌ها در یمن و افزایش بی‌اعتمادی‌ها می‌شود، خواستاریم.

این مسئول آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن با جدیت از شرکای عربستانی خود برای دفاع از مرزهایشان در برابر تهدیدات مداوم انصارالله حمایت می‌کند.

همچنین وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که به تلاش‌های خود برای تشویق تمامی طرف‌ها جهت همکاری با مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی و پایان درگیری‌ها در یمن ادامه می‌دهد.