۰ نفر

سرویس‎های جاسوسی به دنبال پرونده پزشکی مرکل هستند

۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۳:۲۸
کد خبر: 363773
سرویس‎های جاسوسی به دنبال پرونده پزشکی مرکل هستند

به دنبال لرزش‌های غیرطبیعی صدراعظم آلمان در روزهای گذشته، روزنامه دیلی میل روز دوشنبه نوشت؛ سرویس‌های جاسوسی جهان به شدت به دنبال پرونده پزشکی مرکل برای پی بردن به بیماری وی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرکل ۶۴ ساله که اخیراً در پرواز بلند مدت به اوزاکای ژاپن (حدود ۲۲ ساعت) برای شرکت در نشست گروه ۲۰، آنچنان از حضور چشمگیر و دیدار با دیگر رهبران جهان برخوردار نبود.

دفتر مرکل اولین لرزش جسمی صدر اعظم آلمان را در هفته گذشته به دلیل کمبود آب بدن و دومین لرزه را به دلیل مسائل روانی ناشی از اولین لرزش عنوان کرد.

بدن مرکل روز پنجشنبه گذشته، در دیدار با «فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس جمهوری آلمان لرزش محسوسی داشت به طوری که وی مجبور شد برای جلوگیری از لرزش بیشتر دست‌هایش را نگه‌دارد.

روزنامه بیلد آلمان برای اولین بار در همین زمینه نوشت، سرویس های جاسوسی جهان از توضیحات دفتر مرکل قانع نشده و به دنبال دسترسی به سوابق پزشکی وی هستند تا علت اصلی را کشف کنند.

صدراعظم آلمان نیز در پاسخ به علت لرزش های جسمانی اش گفت؛ من مطمئن هستم که این واکنشها درست همانطور که رخ داده است ناپدید خواهد شد.

مرکل همچنین در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا وی برای درمان این لرزه ها به پزشک مراجعه کرده است گفت؛ من مشکلی برای گزارش دادن به پزشک ندارم.

با افزایش شایعات در روزنامه ها، سخنگوی دولت آلمان گفت؛ مرکل در آینده هیچیک از دیدارهای خود را لغو نخواهد کرد و وضعیت سلامت وی خوب است.

آنگلا مرکل قدرتمندترین زن جهان خوانده شده و از سال ۲۰۰۵ به عنوان صدراعظم آلمان مشغول به خدمت است. او همچنین رهبر مرکز راست اتحادیه دموکراتیک مسیحی (CDU) از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ بوده است.

مرکل همچنین به عنوان رهبر واقعی اتحادیه اروپا قوی‌ترین زن در جهان و توسط بسیاری از مفسران به عنوان رهبر جهان آزاد به طور گسترده‌ای توصیف شده است.