۰ نفر

پامپئو: احتمالا با کره شمالی اواسط ژوئیه مذاکرات را از سربگیریم

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبر: 363615
پامپئو: احتمالا با کره شمالی اواسط ژوئیه مذاکرات را از سربگیریم

وزیر خارجه آمریکا گفت، انتظار دارد گفت‌وگو با کره شمالی بر سر برنامه تسلیحات اتمی از اواسط ماه جاری میلادی از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات از سوی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار تاریخی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در مرز دو کره مطرح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پامپئو به خبرنگاران در پایگاه نیروی هوایی اوسان در کره جنوبی گفت: از سرگیری گفت‌وگوها بین آمریکا و کره شمالی در ژوئیه و احتمالاً ظرف دو یا سه هفته آتی صورت می‌گیرد اما هنوز محل برگزاری آن مشخص نشده است. گروه‌هایی برای برگزاری این نشست گردهم می آیند و کار شروع می‌شود. آنها به تبادل ایده‌ها می‌پردازند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت، درباره بازگشت به میز مذاکرات با کره شمالی هیجان دارد و ادامه داد: فکر می‌کنیم که ما یک نقطه پرش برای گفت‌وگوها داریم. من به حرف‌های کیم جونگ اون گوش داده‌ام. تیم مذاکره کننده آمریکا به ریاست استفن بیگان، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی خواهد بود و کره شمالی نیز مقام‌های ارشدی از وزارت خارجه را در این مذاکرات وارد می‌کند. من اطلاع دقیقی از وزارت خارجه کره شمالی ندارم که چه کسی را مدنظر دارد اما احتمال دارد که یکی دو نفر از مقام‌های این وزارت خانه در این مذاکره حضور داشته باشند.

پامپئو این را هم گفت که تحریم‌ها علیه کره شمالی به قوت خود باقی است و ادامه داد: به نظرم کیم جونگ اون واقعاً می‌خواهد کاری انجام شود کاری مهم و با ارزش. رئیس جمهوری آمریکا نیز گفته که عجله‌ای ندارد. به نظرم این درست است. ما انتظاراتی داریم. این دقیقاً مسأله‌ای است که گفت‌وگوها بر اساس آن شکل می‌گیرند.

وزیر خارجه آمریکا در توییتی نیز از ترامپ بابت این دیدار تاریخی با رهبری کره شمالی تشکر کرد و نوشت: من بابت اینکه شما را در این دیدار در مرز دو کره همراهی کردم، بسیار مفخترم و به دنبال همکاری با همتای کره شمالی خود برای تحقق تعهداتی هستم که دو کشور در سنگاپور به آن رسیدند. ما آماده وارد کردن کره شمالی در مذاکرات هستیم اما همچنان به تحقق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پیش از خلع سلاح اتمی پافشاری می‌کنیم.

وی در ادامه نوشت: گفت‌وگوهای سازنده با همتایان کره شمالی بر اساس اعتماد و ارزش‌های مشترک ایجاد شده است. ائتلاف ما باعث تقویت روابط اقتصادی و امنیتی جامع و روابط مردمان بین دو کشور شده است.

وی نوشت: سفر من به عربستان، امارات، افغانستان، هندوستان، ژاپن و کره جنوبی باعث تقویت همکاری ما درباره مسائل بسیار مهم شده است.