۰ نفر

لشگرکشی هوایی آمریکا به خلیج فارس

۸ تیر ۱۳۹۸، ۹:۵۰
کد خبر: 363125
لشگرکشی هوایی آمریکا به خلیج فارس

ارتش آمریکا اعلام کرد به منظور «دفاع از نیروها و منافع آمریکا در منطقه» چند فروند جنگنده «اف-۲۲» را در قطر مستقر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  نیروی هوایی آمریکا، جنگنده‌های پنهان‌کار «اف-۲۲» را روانه پایگاه هوایی «العدید» قطر کرده است.

بیانیه و تصاویر منتشر شده توسط مرکز فرماندهی نیروی هوایی ارتش آمریکا (سنتکام) نشانگر این است این جنگنده‌ها روز پنجشنبه به پایگاه این کشور در قطر وارد شده‌اند. آمریکایی‌ها در بیانیه خود به این موضوع اشاره‌ای نکرده‌اند که چه تعداد جنگنده اف-۲۲ وارد قطر شده است اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد تعداد این جنگنده‌ها حداقل ۵ فروند است.

نیروی هوایی آمریکا در بیاینه خود اعلام کرده استقرار این جنگنده‌ها به منظور اقدامات «دفاعی» بوده است. در این بیانیه آمده است: «این جنگنده‌ها برای اولین بار در قطر مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع آمریکا در منطقه تحت مسئولیت ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) دفاع کنند».

این اقدام آمریکا درحالی صورت می‌گیرد که چندی پیش «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اعزام ناوگروه به منطقه خبر داده بود اما این ناو گروه تاکنون وارد خلیج فارس نشده است.