۰ نفر

ایران موضوع نشست مرکل و ترامپ در حاشیه اجلاس گروه20

۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 362966
ایران موضوع نشست مرکل و ترامپ در حاشیه اجلاس گروه20

صدراعظم آلمان گفت طی دیداری که با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 در ژاپن خواهد داشت، درباره موضوعات بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز (جمعه) در حاشیه نشست گروه 20 در ژاپن با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» مرکل و ترامپ پیش از آغاز نشست دوجانبه و مذاکرات در حاشیه نشست گروه 20، دقایق کوتاهی مقابل دوربین خبرنگار حاضر شدند.

مرکل درباره موضوعات گفت‌وگوهای خود با رئیس‌جمهور آمریکا توضیح داد که تنش‌های اخیر با ایران، بحران امنیتی در غرب آفریقا، مبارزه با تروریسم و روابط تجاری دوجانبه در دستورکار آنها قرار دارد.

این در حالی است که صدراعظم آلمان پیشتر گفته بود نشست گروه 20 مکانی جهت حل معضلات و بحران‌های سیاسی جهان نیست و احتمال نمی‌رود که بتواند مناقشات مهم مانند تنش‌های ایران و آمریکا را حل کند

رئیس‌جمهور آمریکا نیز با ستودن روابط تجاری بین دو کشور، مرکل را «دوست بزرگ» خود و «یک شخص شگفت‌انگیز» توصیف کرد.

ترامپ در ادامه گریزی به مناظره شب گذشته نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا زد و گفت: «دیدم که آنها می‌خواهند بیشترین خدمات درمانی را به مهاجران غیرقانونی که به کشور ما می‌آیند اعطا کنند. متاسفانه آنها درباره چیزی که می‌خواهند به شهروندان آمریکا بدهند، صحبتی نکردند. این چیز خوبی نیست».

وی همچنین افزود که تمایل دارد به‌جای اینکه مناظره دموکرات‌های را نگاه کند، زمانش را با مرکل بگذارند.