۰ نفر

درباره سرنگونی پهپاد؛

عمان انتقال هرگونه پیام از آمریکا به تهران را تکذیب کرد

۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷
کد خبر: 362134
عمان انتقال هرگونه پیام از آمریکا به تهران را تکذیب کرد

پس از ایران و آمریکا، عمان نیز خبر خبرگزاری رویترز درباره انتقال پیام واشنگتن به تهران درباره سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه عمان انتقال هرگونه پیام از آمریکا به ایران درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی را تکذیب کرد.

وزارت خارجه عمان ضمن درخواست از واشنگتن و تهران برای خویشتنداری، خواستار آن شد که آمریکا و تهران از طریق گفت‌وگو مشکلات را حل کنند.

رویترز روز جمعه مدعی شده بود ترامپ بعد از ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط ایران، از طریق عمان نامه‌ای تهدیدآمیز به ایران ارسال کرده است. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز هرگونه دریافت پیامی از سوی آمریکا به واسطه عمان را تکذیب کرده بود.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز بامداد یکشنبه با تکذیب گزارش خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که واشنگتن هیچ پیام یا نامه‌ای از طریق عمان به ایران ارسال نکرده است.

پامپئو با صدور بیانیه‌ای گفت: «اول اینکه ترامپ از طریق عمان پیامی برای مذاکره به ایران نفرستاده است. ما موضع خود را صریحا بیان کردیم. ما خواستار تعامل (با ایران) در زمان مناسب هستیم. رژیم ایران (اقدام) دیپلماسی اخیر و تاریخی نخست‌وزیر ژاپن را رد کرد».

پنجشنبه گذشته روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد»