۰ نفر

دیدار وزیر خارجه آمریکا با شاه سعودی

۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶
کد خبر: 362081
دیدار وزیر خارجه آمریکا با شاه سعودی

وزیر خارجه آمریکا که امروز وارد عربستان سعودی شد، در شهر ساحلی «جده» به دیدار شاه این کشور رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که ساعتی پیش وارد عربستان شد، در کاخ «السلام» (صلح) در شهر جده با شاه سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در این دیدار روابط دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه‌‌ای، بین‌المللی و اقدامات دو طرف در این خصوص گفت‌و‌گو شد.

در این دیدار، وزیر خارجه، وزیر مشاور در امور خارجه، وزیر کشور سعودی و سفیر ریاض در واشنگتن نیز حضور داشتند.

پامپئو در بدو ورود به عربستان گفته بود که عربستان سعودی و امارات دو هم‌پیمان «بزرگ» آمریکا در مقابله با ایران هستند و در خصوص چگونگی ایجاد یک پیمان استراتژیک در سطح منطقه‌ای و جهانی علیه ایران با سران این دو کشور گفت‌و‌گو خواهد کرد.

پامپئو قرار است پس از عربستان به امارات رفته و با حاکمان ابوظبی نیز دیدار کند.

شبکه الجزیره صبح امروز در میزگردی با بیان اینکه عربستان سعودی و امارات از دونالد ترامپ بابت عدم حمله به ایران عصبانی هستند، هدف اصلی وزیر خارجه آمریکا از سفر به ریاض و ابوظبی را جلب رضایت دو کشور و کاهش عصبانیت آن‌ها از ترامپ عنوان کرده بود.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از محافل داخلی و خارجی از سیاست نامشخص دونالد ترامپ در خصوص ایران سردرگم هستند. در این خصوص روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به تصمیمات اخیر رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران نوشته است که تصمیمات دمدمی مزاج ترامپ متحدان این کشور را گیج و مبهوت کرده است.