۰ نفر

ترامپ با مون جائه دیدار می‌کند؛ دستور کار، آغاز مذاکرات مجدد با کره شمالی

۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰
کد خبر: 362057
ترامپ با مون جائه دیدار می‌کند؛ دستور کار، آغاز مذاکرات مجدد با کره شمالی

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده برای رایزنی با همتای کره جنوبی خود درباره راههای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی، عازم «سئول» می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی (کاخ آبی) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده برای گفت‌وگو با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی درباره راههای ازسرگیری مذاکرات اتمی با کره شمالی، عازم «سئول» می‌شود.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان کاخ آبی اعلام کرد که ترامپ قرار است سفر دو روزه خود به کره جنوبی را روز شنبه هفته آینده آغاز کند و روز یکشنبه دیداری را با همتای کره‌ای خود انجام دهد.

ترامپ در صدد است سپس برای شرکت در نشست گروه 20 عازم ژاپن شود. سران 20 کشور اقتصادی جهان موسوم به «G20» در روزهای 28 و 29 ژوئن (هفت و هشت تیرماه) در شهر «اوساکا» گردهم جمع می‌شوند.

خبر سفر ترامپ به کره جنوبی و مشورت با رئیس‌جمهور این کشور درباره ازسرگیری مذاکره با کره شمالی در حالی منتشر شده است که دولت «پیونگ‌یانگ» روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که ترامپ شخصاً نامه‌ای را برای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نوئشته و ارسال کرده است که حاوی مطالب مهمی می باشد.

این در حالی است که ترامپ نیز در ماه ژوئن گفته بود که نامه‌ای «بسیار گرم و صمیمانه» از سوی کیم دریافت کرده و احتمال دارد دیدار سوم با او را در آینده نزدیک برگزار کند.

سران آمریکا و کره شمالی تا کنون دو بار با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائلی مانند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و رفع تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ مذاکره کرده‌اند. بعد از اینکه کیم جونگ اون در دیدار اول با وعده آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها، اجرای برخی اقدامات هسته‌ای‌زدایی را پذیرفت، دیدار دوم اما به دلیل بدعهدی ترامپ و زیر پا گذاشتن قول رفع تحریم‌ها به شکست انجامید.

از طرف دیگر، یک رسانه ژاپنی مدعی شده است که رئیس جمهور چین در سفیر اخیر خود به کره شمالی، رهبر این کشور را به ازسرگیری مذاکرات با آمریکا ترغیب کرده است.