۰ نفر

انتقاد وزیر دفاع اسبق آمریکا از بی‌برنامگی دولت ترامپ

۳ تیر ۱۳۹۸، ۷:۴۰
کد خبر: 361985
انتقاد وزیر دفاع اسبق آمریکا از بی‌برنامگی دولت ترامپ

وزیردفاع اسبق آمریکا از دولت ترامپ به دلیل تصمیمات ناگهانی و بدون برنامه ریزی انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  «لئون پانتا» وزیر دفاع پیشین و رئیس اسبق سازمان سیا درباره تصمیم اعلامی ترامپ برای حمله نظامی به مواضع ایران و همچنین لغو دقیقه نودی آن گفت: از اینکه این حمله نظامی انجام نشد کمی آسوده شدم.

پانتا با اشاره به عقب نشینی ترامپ در لحظات آخر نیز گفت: امیدوارم که آنها خوب آماده شده بوده باشند برای چنین تصمیمی تا اینکه این تصمیم را در دقیقه آخر گرفته باشند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا همچنین از دولت این کشور انتقاد کرد که اجازه داده است بدون برنامه ریزی، اوضاع به چنین نقطه‌ای برسد. وی با اشاره به این موضوع افزود: در اغلب دولتهای آمریکا چنین تصمیمی موضوعی است که به طول کامل روی آن بحث و بررسی شده است، من بعید می‌دانم که این مورد (تصمیم به حمله و لغو آن در لحظات آخر) در دولت فعلی آمریکا رعایت شده باشد.

وزیر دفاع اسبق آمریکا در ادامه افزود: صادقانه بگویم، اگر شما در دولت چنین تصمیمی برای حمله نظامی گرفته‌اید، طبق تجربه من باید آن را پیش ببرید، اگر ناگهان نظرتان تغییر کند باید هواپیماهایتان که در هوا هستند را دستور عقب نشینی بدهید؛ اینها می‌توانند حتی منجر به اشتباهات محاسباتی بزرگ‌تر شوند.

«لئون پانتا» وزیر دفاع پیشین آمریکا از منتقدان سرسخت دولت ترامپ است و پیش از این نیز انتقادات خود را علیه کاخ سفید اعلام کرده بود، از جمله در گفتگویی که هفته گذشته انجام شده بود، گفت: مدت‌ها است تلاش می‌کنم تا سیاست خارجی نکبت این دولت را درک کنم؛ اما هیچ راهبرد مشخصی در سیاست خارجی آمریکا وجود ندارد. این تنها رئیس جمهور است که هر جوری که بخواهد توئیت می‌زند و قلدری می‌کند؛ بدون اینکه راهبرد جامعی برای مواجهه با بحران‌ها در جهان داشته باشد.