۰ نفر

جمعیت هند تا سال2027 از چین پیشی می‌گیرد

۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 361802
جمعیت هند تا سال2027 از چین پیشی می‌گیرد

یک گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که جمعیت هند طی ده سال آینده از جمعیت چین پیشی میگیرد و به یک و نیم میلیارد نفر خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان ملل پیش‌بینی کرد جمعیت هند طی یک دهه آینده از چین سبقت خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹ سازمان ملل درخصوص چشم‌انداز جمعیت جهان، تا سال ۲۰۲۷ میلادی جمعیت هند از چین بیشتر خواهد شد.

طبق این گزارش جمعیت جهان مجموعاً به ۹.۷ میلیارد نفر تا سال ۲۰۵۰ و حدود ۱۱ میلیارد نفر تا پایان قرن حاضر میلادی خواهد رسید.

پیش‌بینی می‌شود جمعیت هند به حدود ۱.۵ میلیارد نفر افزایش یابد.

۹ کشوری که پیش‌بینی می‌شود بیشترین افزایش جمعیت را در سال‌های آینده داشته باشند شامل هند، نیجریه، پاکستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، تانزانیا، اندونزی مصر و آمریکا هستند.

«لیو ژنمین» معاون امور اقتصادی اجتماعی سازمان ملل گفت:‌ «بسیاری از کشورهای دارای سریع‌ترین رشد جمعیت، جزو فقیرترین کشورها هستند و افزایش جمعیت چالش‌های بیشتری را در تلاش آن‌ها برای فقرزدایی، دستیابی به برابری بیشتر، مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه و تقویت پوشش نظام‌های بهداشت و آموزش ایجاد می‌کند که تضمین می‌کنند کسی [در این برنامه ها] از قلم نمی‌افتد».

چین و هند در حال حاضر ۳۸ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. جمعیت کنونی چین ۱.۴۳ میلیارد و جمعیت هند ۱.۳۷ میلیارد نفر است.