۰ نفر

هواپیمایی امارات مسیرهای پروازی خود بر فراز خلیج فارس را تغییر می‌دهد

۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۸
کد خبر: 361437
هواپیمایی امارات مسیرهای پروازی خود بر فراز خلیج فارس را تغییر می‌دهد

در پی تحولات اخیر بر فراز خلیج فارس، شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که مسیرهای پروازی خود بر فراز این منطقه را تغییر می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شرکت هواپیمایی امارات روز جمعه اعلام کرد که این شرکت مسیر تمامی پروازهای خود را بر فراز خلیج فارس به مناطقی دورتر از مناطق درگیری احتمالی تغییر می‌دهد.

شرکت هواپیمایی امارات اضافه کرد که تغییر مسیرهای پروازی بر برنامه زمان بندی ورود و خروج پروازها تاثیرات محدودی خواهد داشت.

این شرکت افزود که تحولات کنونی را به دقت پیگیری می‌کند و اصلاحات بیشتری را بر روی عملیات پروازی خود در صورت نیاز انجام خواهد داد.

پیشتر نیز خطوط هوایی انگلیسی «بریتیش‌ ایرویز» امروز جمعه اعلام کرد که در پیروی از سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)، از پرواز در بخش‌هایی از حریم هوایی ایران خودداری می‌کند و تلاش می‌کند تا برای پروازهای خود مسیرهای جایزین پیدا کند.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا بامداد امروز  با صدور بخشنامه‌ای عبور هواپیماها و پروازهای خطوط هوایی این کشور از بخش‌هایی از حریم هوایی ایران را متوقف کرد. این بخشنامه اضطراری شامل مسیر هوایی عبوری بر فراز تنگه هرمز و دریای عمان که توسط جمهوری اسلامی ایران کنترل می‌شود بوده و از شرکت‌های هوایی آمریکا خواسته شده تا ضمن عبور نکردن از حریم هوایی جنوب ایران، مسیر جایگزینی برای پروازها خود پیدا کنند.

شرکت هواپیمایی KLM هم اعلام کرده است که از پرواز در بخش هایی از حریم هوایی ایران خودداری می‌کند.

بامداد روز (پنج‌شنبه) یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.