۰ نفر

عقب نشینی ترامپ از اقدام علیه مواضع ایران

۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 361349
عقب نشینی ترامپ از اقدام علیه مواضع ایران

پس از سرنگون شدن پهپاد جاسوسی گلوبال هاواک در حریم هوایی ایران دونالد ترامپ این اقدام را اشتباهی بزرگ تلقی کرد، اما سپس از اظهار نظر خود عقب نشینی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، بعد از آنکه نیرو‌های سپاه پاسداران ایران در روز پنجشنبه پهپاد جاسوسی "گلوبال هاواک "آمریکا را در آسمان هرمزگان هدف قرار داد و سرنگون کرد در همان نخستین ساعت رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ این اقدام ایران را " یک اشتباه بزرگ " تلقی کرد، اما چیزی نگذشت که از این اظهار نظر خود عقب نشینی کرد.

نیویورک تامز در گزارشی نوشت، دونالد ترامپ انجام عملیات نظامی علیه کشور ایران را تایید کرد، اما بعد از گذشت چندین ساعت در پنجشنبه شب از اظهارات خود عقب نشینی کرد.

سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) در خصوص سرنگون شدن پهپاد گلوبال هاواک گفت، هدف قرار دادن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین RQ-۴ آمریکا به دست نیرو‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اقدامی برای از بین بردن توانایی کشور آمریکا بوده  که به قصد بررسی حریم هوایی ایران صورت گرفت.

در حالی که رئیس جمهور آمریکا در نخست اقدام ایران را اشتباهی بزرگ نامیده بود بعد از آنکه از اظهار نظر خود عقب نشینی کرد به خبرنگاران گفته که از این که ایران به قصد پهپاد جاسوسی هاواک را سرنگون کرده شک دارد و مطمئن نیست.