۰ نفر

تولد یک غول جدید تسلیحاتی با ادغام دو شرکت آمریکایی

۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۶:۲۸
کد خبر: 361292
تولد یک غول جدید تسلیحاتی با ادغام دو شرکت آمریکایی

صنعت تسلیحات و هوانوردی در جهان شاهد یک غول جدید خواهد بود. دو شرکت آمریکایی یونایتد تکنولوجیز و ری‌تیون قصد ادغام در یکدیگر را دارند. از دل این ادغام غولی تسلیحاتی به ارزش ۱۶۸ میلیارد دلار زاده خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دو شرکت آمریکایی یونایتد تکنولوجیز (United Technologies) و ری‌تیون (Raytheon) که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی و هوانوردی هستند، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که قرار است در نیمه نخست سال آینده میلادی (۲۰۲۰) در یکدیگر ادغام شوند.

طبق این بیانیه، ادغام به‌تمامی از طریق انتقال سهام از یک شرکت به شرکتی دیگر صورت می‌گیرد. گرگ هایس، رئیس شرکت یونایتد تکنولوجیز، گفت: «ترکیب یونایتد تکنولوجیز و ری‌تیون آینده صنایع دفاعی و هوانوردی را تعیین خواهد کرد.»

تام کندی، رئیس ری‌تیون نیز از "شانس‌های عظیم برای موفقیت‌های آتی" این دو شرکت خبر داد.

به گزارش دویچه وله، رئیس شرکت جدیدی که پس از ادغام "مؤسسه ری‌تیون تکنولوجیز" نام خواهد گرفت، جرج هایس رئیس کنونی یونایتد تکنولوجیز خواهد بود. قرار است یونایتد تکنولوجیز ۵۷ درصد سهام این غول جدید تسلیحاتی را در اختیار داشته و باقی سهام آن نیز از آن سهام‌داران ری‌تیون باشد.

ترکیبی از صنایع تسلیحاتی و هوایی

طبق پیش‌بینی دو شرکت مزبور، صرفه‌جویی حاصل از این ادغام پس از گذشت چهار سال بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود.

فروش سالانه دو شرکت نامبرده حدود ۷۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. بر اساس برآورد کنونی، شرکت جدید برآمده از ادغام ارزشی معادل ۱۶۸ میلیارد دلار در بازار بورس دارد.

شرکت ری‌تیون از جمله تولیدکننده تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای نظیر سامانه دفاع هوایی پاتریوت، موشک‌های هدایت‌شونده و نیز موشک‌های کروز و اژدرهای زیردریایی است. این شرکت همچنین سیستم رادار جنگنده‌های ایالات متحده را تولید می‌کند.

شرکت یونایتد تکنولوجیز هم با موتورهای "پرت اند ویتنی" خود که از آنها در جنگنده‌ها و ماشین‌های غیرنظامی استفاده می‌شود، از بازیگران اصلی صنعت هوایی است. بدین ترتیب غول حاصل از ادغام دو شرکت ری‌تیون و یونایتد تکنولوجیز، ترکیبی از صنایع و تجهیزات نظامی و دفاع هوایی را به نمایش خواهد گذاشت.