۰ نفر

موگرینی: افزایش تنش نظامی به نفع هیچ کسی نیست

۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱
کد خبر: 361222
موگرینی: افزایش تنش نظامی به نفع هیچ کسی نیست

"فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه پیش از نشست شورای اتحادیه اروپا در بروکسل بار دیگر خواستار خویشتنداری در منطقه خلیج فارس شد و گفت: اتحادیه اروپا برای تداوم پایبندی ایران به توافق هسته ای برجام تلاش می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، موگرینی در پاسخ به سوالی درباره مسئولیت اتحادیه اروپا برای خنثی کردن تنش‌های آمریکا و ایران گفت: من این مساله را دو روز پیش با "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن مورد بحث قرار دادم و ما توافق داشتیم که افزایش تنش نظامی در آن منطقه به نفع هیچ کسی در منطقه و جهان نیست.

از این رو اتحادیه اروپا با شریکان خود در منطقه و جهان هر کاری در توان داشته باشد انجام می‌دهد و مهمترین مساله برای ما این است که شاهد ادامه پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای باشیم و ما با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جامعه بین المللی در این زمینه کار خواهیم کرد.
موگرینی در پاسخ به سوالی درباره میانجیگری بین طرف‌ها در این خصوص گفت: ما تلاش می‌کنیم هر کاری می‌توانیم برای کاهش تنش‌ها انجام دهیم. کانالهای ارتباطی را بگشاییم و اطمینان حاصل کنیم که از تشدید تنش‌ها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: افزایش تنش تأثیر منفی برای منطقه دارد و اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری و مسئولیت پذیری است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نقش بین المللی اتحادیه اروپا گفت: ما این پیام را به جهان و به شریکان خود در منطقه می‌دهیم که اتحادیه اروپا در دوران‌های گذار هم، همچنان بر نقش جهانی خود متمرکز باقی می‌ماند.

رهبران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از امروز (پنجشنبه) نشست دو روزه‌ای را در بروکسل آغاز می‌کنند تا درباره دستور کار راهبردی سال‌های آینده اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند و موضوعاتی از جمله روابط خارجی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.