۰ نفر

عزیمت دومین ناوشکن آمریکا به «دریای عمان»

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۰۱
کد خبر: 360564
عزیمت دومین ناوشکن آمریکا به «دریای عمان»

مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا با ادعای دفاع از منافع ایالات متحده و متحدان این کشور از اعزام دومین ناوشکن آمریکا به دریای عمان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که دومین ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده خود به نام «یواساس میسن» (DDG 87) را به دریای عمان اعزام کرده تا بعد از ماجرای حمله پنجشنبه گذشته به دو فروند نفتکش‌، برای کمک‌رسانی در آنجا حضور داشته باشد.

  به نوشته وبگاه «جینز دیفنس» ناوی دوم «براون» در این زمینه اظهار داشت :«ما مایل به درگیری جدیدی در منطقه نیستیم و تنها از منافع خود دفاع می‌کنیم، جنگ با ایران نه به نفع منافع راهبردی ما و نه به نفع منافع جهانی است.» 

بر اساس این گزارش، منابع خبری صبح پنجشنبه گذشته از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. در جریان این حادثه نفتکش «فرانت آلتر»  با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ  که از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و نفتکش«کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود، با حمله مواجه شدند.

بعد از این ماجرا مقام‌های ارشد آمریکا و برخی شرکای این کشور تلاش بسیاری کرده‌اند که ایران را به دست داشتن در انفجار این دو نفتکش  متهم کنند و البته  بسیاری از  تحلیلگران و مقام‌های خارجی گفته اند که آمریکا هیچ سند و مدرکی دال بر دخالت ایران در این ماجرا ندارد.

یک روزنامه انگلیسی نیز امروز گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ادعاهای آمریکا در خصوص دست داشتن ایران در حمله به دو کشتی در دریای عمان قانع نشده و خواستار تحقیقات مستقل هستند.(جزئیات بیشتر)

  به نوشته جینز دیفنس، ناوی براون افزود:« ایالات متحده و شرکای ما در منطقه همه  اقدام‌های لازم را برای دفاع از خود و منافع خود انجام خواهند داد. [حملات اخیر] تهدیدی واضح  علیه  آزادی بین‌المللی دریا نوردی و تجارت آزاد است. ایالات متحده و جامعه بین‌الملل آماده دفاع از منافع خود، از جمله آزادی دریانوردی هستند. این یک تهدید علیه حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی است. آمریکا و شرکای منطقه‌ای ما در پاسخ به حملات در حال کمک به هم هستند.»