۰ نفر

۶۰۰شرکت آمریکایی خواستار پایان جنگ تجاری ترامپ با چین شدند

۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبر: 359755
۶۰۰شرکت آمریکایی خواستار پایان جنگ تجاری ترامپ با چین شدند

بیش از ۶۰۰ شرکت آمریکایی در نامه ای خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، از وی خواستند تا اختلافات تجاری با چین را حل و فصل کند.

به گزارش رویترز، شرکت‌های آمریکایی نسبت به بالاگرفتن جنگ تعرفه‌های گمرکی ابراز نگرانی کرده و تأکید کردند که تعرفه‌های گمرکی ابزار مناسبی برای تغییر رفتار چین در زمینه تجارت نیست.

به گزارش اقتصاادآنلاین به نقل از ایرنا، نویسندگان این نامه اعلام کردند؛ این شرکت‌های آمریکایی هستند که سنگینی مالیات را به خاطر اعمال تعرفه‌ها بر دوش خواهند کشید و نه چین.

از میان امضا کنندگان این نامه، شرکت‌های بزرگی مانند «Walmart In» و «Target Corp» به چشم می‌خورد.

این نامه در حالی نوشته شده که احتمالاً رؤسای جمهوری آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ که قرار است در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن (هفتم و هشتم تیرماه) در شهر اوزاکای ژاپن برگزار شود با هم دیدار کنند.

ترامپ در مورد دیدار با «شیء جی پینگ» در نشست جی ۲۰ گفت: اگر رئیس جمهوری چین حاضر به دیدار با وی نشود، تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را فوراً عملی خواهد کرد.

پیش از این آمریکا اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی را از ۱۱ خرداد تا ۲۵ خرداد به تعویق انداخته بود.

برخلاف گفته‌های ترامپ بر تحت فشار بودن اقتصاد چین، رویترز به نقل از تحلیلگران گزارش داد: صادرات چین به رغم افزایش تعرفه‌های واشنگتن علیه پکن در ماه گذشته میلادی به طور غیر منتظره‌ای افزایش یافته است.

اطلاعات گمرکی نشان می‌دهد که با وجود انتظارها برای کاهش در صادرات ماه مه (اردیبهشت- خرداد)، میزان صادرات چین در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱.۱ درصد افزایش داشته است.