۰ نفر

ماکرون درخت دوستی دیگری برای ترامپ می‌فرستد

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۰
کد خبر: 359318
ماکرون درخت دوستی دیگری برای ترامپ می‌فرستد

رییس جمهوری فرانسه با کم اهمیت جلوه دادن خشک شدن درختی که به عنوان نشانه "دوستی" با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا سال گذشته میلادی کاشته بودند، گفت‌: مردم نباید سمبل‌ها را به همه چیز ربط دهند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، درختی که امانوئل ماکرون و دونالد ترامپ در جریان دیدار سال گذشته به عنوان نماد دوستی بین آنها در محوطه اطراف کاخ سفید کاشتند، خشک شده و از بین رفت.

به‌ گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ‌ایسنا ‌، ‌رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر رسمی سال ۲۰۱۸ خود به واشنگتن این نهال بلوط را به عنوان هدیه به ترامپ اعطا کرد و هر دو رهبر در مراسمی در حالی که همسرانشان در نزدیکی آنها نظاره‌گر بوده و دوربینهای خبرنگاران نیز تصاویرشان را ضبط می‌کردند با بیل اقدام به کاشتن این درخت در محوطه کاخ سفید کردند.

با این حال از آن زمان تا کنون روابط ماکرون و ترامپ سرد شده و علت آن نیز اختلافات دولتهای دو کشور بر سر مسائلی نظیر تجارت و ایران و مسائل دیگر بوده است.

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد: ما درخت دیگری برای ترامپ می‌فرستیم. این مساله یک تراژدی نیست. سمبل‌ها را به همه چیز ربط ندهید!

رییس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از اظهاراتش، گفت‌: من یک درخت بلوط دیگر می‌فرستم، زیرا سربازان آمریکایی و دوستی مردم ما ارزش این کار را دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های نمادین این درخت نیز این بود که متعلق به جنگلی در شمال فرانسه بود که در آنجا و در زمان جنگ جهانی اول حدود ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی جان خود را از دست داده بودند.