۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

10 کشوری که مهاجرت به آن آسان‌تر است/ شرایط اقامت در محبوب‌ترین کشورهای جهان؟

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۷
کد خبر: 359138
10 کشوری که مهاجرت به آن آسان‌تر است/ شرایط اقامت در محبوب‌ترین کشورهای جهان؟

لیست جدیدی در خصوص کشورهایی که مهاجرت به آنها از سایر نقاط جهان آسان‌تر است ارائه شده، که در میان آن نام کشورهایی همچون مکزیک، کاستاریکا، سوئد و ... به چشم می‌خورد.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ همواره در سراسر جهان، شاهد افراد بسیاری هستیم که رویای مهاجرت را به دلایل مختلف در سر دارند، اما به رغم این تمایل، باید به فکر عوامل گوناگون، برای زندگی در کشور دیگر نیز بود.  مسائلی همچون هزینه زندگی، داشتن شغل، یافتن محیط مناسب برای زندگی، دوستانه بودن محیط جدید و... توسط افرادی که قصد مهاجرت دارند در نظر گرفته می‌شود. باید اشاره کرد که در برخی نقاط جهان، دستیابی به این شرایط، آسان‌تر از سایر نقاط است.

در ادامه، به معرفی 10 کشور که مهاجرت به آنها از سایر نقاط جهان آسان‌تر است، می‌پردازیم:

مکزیک

1-مکزیک

گفتنی است که شرایط زندگی در کشور مکزیک، بسیار آرام‌تر از سایر کشورهای جهان است و باید به مزایایی همچون اینترنت با سرعت بالا، نمایش‌های تلویزیونی جذاب و سرگرم‌کننده، فروشگاه‌های مناسب و متعدد برای خرید مواد غذایی و وسایل ضروری، سواحل و غذاهای محلی در این کشور اشاره کرد.

در مکزیک، شما به راحتی می‌توانید درخواست ویزای اقامت دائم دهید که تاریخ انقضا ندارد و همچنین شرایط شغلی را نیز برای مهاجران فراهم می‌کند. البته، قابل ذکر است که شرط لازم برای گرفتن ویزای اقامت دائم در این کشور، داشتن حداقل درآمد خالص به مبلغ 1.826 دلار به صورت ماهیانه برای هر خانوار است. همچنین، افراد می‌توانند ویزای اقامت موقت، که معمولا چهار ساله است، دریافت کنند و شرط دریافت این ویزا نیز داشتن حداقل حقوق ماهیانه 1.096 دلار است.

پاناما

2-پاناما

پاناما کشوری است که مهاجران جدید را به عنوان بخشی از خانواده و اعضای خود محسوب می‌کند. از مزیت‌های بزرگ این کشور می‌توان به طبیعت پاک آن، سواحل تمیز، زمین‌های زراعی غنی، جنگل‌های انبوه و کوه‌های سبز اشاره کرد. این کشور همچنین دارای شهرهای کوچک و آرام به همراه پایتخت مدرن و هیجان‌انگیز است. پول رایج پاناما، دلار آمریکا است.

چندین راه برای افرادی که می‌خواهند برای طولانی مدت در این کشور اقامت داشته باشند، وجود دارد. افرادی که از اعضای 50 کشور عضو اتحادیه ملل دوستانه هستند، می‌توانند به راحتی برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند. افرادی که می‌خواهند از طریق دریافت ویزای بازنشستگی اقدام کنند، باید حداقل حقوق بازنشستگی هزار دلار در ماه را داشته باشند. این ویزا همچنین مزایایی همچون تخفیف در خرید مواد غذایی و مراقبت‌های بهداشتی را به افراد ارائه می‌دهد.

کاستاریکا

3-کاستاریکا

این کشور طی سی سال اخیر، به دلیل عواملی همچون داشتن سبک زندگی آسان، داشتن سواحل زیبا و چشم‌اندازهای منحصر به فرد، محبوبیت یافته است. این کشور، مکانی مناسب برای دوست‌داران آب است، زیرا کاستاریکا دومین کشوری است که بیشترین تعداد رودخانه‌ها و دریاچه‌ها را در سراسر جهان دارد. همچنین، جالب توجه است که طیف گسترده‌ای از جانداران بومی در این کشور وجود دارند.

کاستاریکا، مکان بسیار مناسبی برای بازنشستگان است که برای این افراد، پیشنهاد حقوق بازنشستگی هزار دلار در ماه را دارد. برای سایر افراد نیز باید اشاره کرد که این کشور فرصت‌های شغلی فراوانی دارد که مهم‌ترین آنها فعالیت در بخش گردشگری و آموزش زبان انگلیسی است.

بلیز

4-بلیز

بلیز کشوری است که شما می‌توانید از آثار باستانی آن لذت ببرید. از طرفی باید اشاره کرد که هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین است.

گفتنی است که برای دریافت اقامت دائم در بلیز، شما باید یک سال در این کشور زندگی کنید؛ روندی که باید طی شود به این گونه است که افراد باید ابتدا با ویزای گردشگری وارد این کشور شوند و به طور ماهیانه این ویزا را تمدید کنند تا جایی که به طور متوالی، 50 هفته در این کشور حضور داشته باشند.

قابل ذکر است که افراد بالای 45 سال، برای سرعت بخشیدن به این روند می‌توانند با داشتن حداقل حقوق دو هزار دلار در ماه، از طریق ویزای واجدین شرایط برای بازنشستگی اقدام کنند.

روتان

5-روتان ( از جزایر واقع در هندوراس)

روتان به خودی خود یک کشور محسوب نمی‌شود، اما برای افرادی که به توصیه دکتر، نیاز به زندگی در جزیره‌ای آرام و آب و هوای پاک دارند، بسیار مناسب است. روتان، در 35 کلیومتری سواحل هندوراس قرار دارد که از ویژگی‌های آن می‌توان به سواحل شنی، خلیج‌های آرام و کوهستان‌های موجود در این جزیره که برای ورزش هاکی مناسب هستند، اشاره کرد.

اگر شما بخواهید تنها 3-4 ماه در این جزیره اقامت کنید، فقط دریافت ویزای گردشگری کافی است. برای دریافت ویزای بازنشستگی در این جزیره یا سایر جزایر هندوراس، حداقل حقوق ماهیانه 1.500 دلار الزامی است.

افرادی که در سن بازنشستگی نیستند، برای دریافت ویزای اقامت دائم، باید درآمد 2500 دلار در ماه داشته باشند.

سوالبار

6-سوالبار

سوالبار، جزیره‌ای در قطب شمال و شمالی‌ترین منطقه تحت کنترل کشور نروژ است. به همین سبب، منطقه‌ای سردسیر به شمار می‌رود.

باید اشاره کرد که خرس‌های قطبی، در اطراف این منطقه به چشم می‌خورد که به همین دلیل، نیاز است افراد همیشه همراه خود اسلحه داشته باشند. همچنین گفتنی است که در فصل تابستان، برای 4 ماه متوالی، خورشید در این منطقه غروب نمی‌کند و در تمام طول زمستان این منطقه تاریک است.

قوانین بسیار اندکی برای دریافت ویزای اقامت دائم در سوالبار وجود دارد. افرد هیچ کدام از کشورها، نیازی به ویزا ندارند، اما فرماندار می‌تواند از ورود افرادی که توان پذیرش شرایط زندگی در این منطقه را ندارند جلوگیری کند. محل سکونت در این منطقه، معمولا از سوی کارفرمایان برای کارکنان فراهم می‌شود.

سیشل

7-سیشل

این منطقه جزیره‌ای و گرمسیر، یکی از 115 جزیره‌ای است که در اقیانوس هند غربی واقع شده است. تقریبا نیمی از زمین‌های در دسترس این منطقه در قالب پارک‌ها و ذخایر ملی محافظت می‌شوند اما با این حال باز هم فضای کافی برای پذیرش مهاجران وجود دارد.

برای اقامت در این کشور نیازی به دریافت ویزا وجود ندارد؛ تنها چیزی که افراد برای اقامت در سیشل باید داشته باشند گذرنامه است. برای رسمی شد اقامت افراد، بعد از 5 سال اقامت در این کشور، اگر مشکل قانونی نداشته باشند، می‌توانند اقدام کنند. اگر مهاجران مبلغ یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام دهند، می‌توانند در کمتر از یک سال، به عنوان شهروند قانونی این منطقه شناخته شوند.

نیکاراگوئه

8-نیکاراگوئه

این کشور منطقه‌ای گرمسیری و زیبا است که مردم آن، صمیمانه از مهاجران جدید استقبال می‌کنند. با اینکه در گذشته سابقه نداشته، در حال حاضر، نیکاراگوئه، کمترین میزان جرم و جنایت را در میان کشورهای آمریکای مرکزی دارد.

برای دریافت ویزای بازنشستگی، افراد تنها به داشتن حقوق ماهیانه 600 دلار نیاز دارند. لازم به ذکر است که این ویزا تنها برای افراد بازنشسته نیست، بلکه بدون در نظر گرفتن سن، افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند یا در این کشور یک هتل کوچک یا رستوران داشته باشند، می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.

سوئد

9-سوئد

افرادی که به دنبال زندگی با کیفیت بالا و فرهنگ سیاسی غنی هستند، سوئد یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. این کشور، یکی از بهترین کشورهایی است که به حقوق زن و برابری جنسیتی پایبند است. حدود 15 درصد از جمعیت این کشور را، پناهندگان و مهاجران تشکیل می‌دهند.

باید گفت که دراین لیست ارائه شده، سوئد جزو کشورهایی که ویزای اقامت گرفتن در آن بسیار آسان  باشد، نیست. برای گرفتن ویزای اشتغال، نیاز به یک پیشنهاد شغلی است. با این حال، روند گرفتن ویزا برای این کشور باید به صورت آنلاین انجام شود و همچنین قابل ذکر است که افراد می‌توانند چند ماه در این کشور بدون ویزا زندگی کنند.

کامبوج

10-کامبوج

در حال حاضر، کامبوج، یکی از سریع‌ترین روند رشد اقتصادی در آسیا را دارد.

این کشور، محل بسیار مناسبی برای افرادی است که تمایل به تجربه آداب و رسوم جدید را دارند. برای مثال، مردم کامبوج، سالروز تولد یکدیگر را جشن نمی‌گیرند، و حتی بسیاری از افراد نمی‌دانند که چند ساله هستند. فست‌فود در این کشور محبوبیتی ندارد و وسیله نقلیه‌ای که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد موتور گازی است.

برای زندگی در کامبوج، افراد می‌توانند از طریق یک ویزای کسب و کار طولانی مدت، بدون نیاز به حمایت یک شرکت محلی اقدام کنند. این ویزا را می‌توان به صورت نامحدود تمدید کرد اما حق کار در یک شرکت کامبوجی داده نمی‌شود.