۰ نفر

افزایش رشد تجارت روسیه با آمریکا علی‌رغم تحریم‌ها

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۰۸
کد خبر: 358246
افزایش رشد تجارت روسیه با آمریکا علی‌رغم تحریم‌ها

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه مسکو، حجم تجارت بین دو کشور افزایش یافته است.

به گزارش راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ اعلام کرد: علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه مسکو، حجم مبادلات تجاری با واشنگتن افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از فارس، پوتین تاکید کرد: علیرغم این واقعیت که دونالد ترامپ بر اعمال تحریم علیه روسیه تمام رکوردها را شکست، حجم مبادلات تجارتی بین مسکو و واشنگتن ۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

اوایل ماه جاری گمرک روسیه اعلام کرد طی سال گذشته حجم مبادلات تجاری دوجانبه بین آمریکا و این کشور ۲۵ درصد افزایش داشته است. سال گذشته میلادی حجم مبادلات تجاری بین آمریکا و روسیه به ۲۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل از آن ۷.۸۶ درصد افزایش یافته است.

موسسه مشاوره‌ای EY از طرف دیگر در سال ۲۰۱۸ آمریکا یکی از کشورهایی بود که بیشترین سرمایه‌گذاری را در اقتصاد روسیه داشته است.

در گزارش این موسسه آمده است: آمریکا در سال ۲۰۰۸ تلاش کرد تا با افزایش سرمایه‌گذاری از چین به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری روسیه سبقت بگیرد و از سال ۲۰۱۸ تعداد پروژه‌هایی که آمریکایی‌ها در روسیه به دست گرفتند با ۷۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۳۳ پروژه رسید و این در حالی است که چینی‌ها تعداد پروژه‌های در دست اجرای خود را از ۳۲ در ۲۰۱۷ به ۱۹ پروژه در ۲۰۱۷ کاهش دادند. با این حال اما حجم مبادلات تجاری بین روسیه و پکن با رسیدن به رقم ۱۰۷ میلیارد دلار رکورد زده است.