۰ نفر

ترامپ: ما نیرومندیم و همه می‌خواهند با ما به توافق برسند

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۸
کد خبر: 358210
ترامپ: ما نیرومندیم و همه می‌خواهند با ما به توافق برسند

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز با ادعای تکراری در باره ایران گفت همه می خواهند با ما به توافق برسند، ما بهترین و نیرومندترین هستیم .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا سیما، ترامپ در ادامه حملات تندی علیه نانسی پلوسی نماینده دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا داشت. ترامپ در بخشی از این مصاحبه پلوسی را فردی زننده, کینه جو و وحشتناک توصیف کرد.
ترامپ همچنین با اشاره به ایران ادعا کرد: ایران در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به دو سال و نیم پیش قرار دارد و دیگر آن کشور سابق نیست.

دبیرکل ناتو طرفدار من است!
خبرنگار پرسید دو سال قبل برخی کارشناسان پیش بینی می کردند که شما ناتو را در هم می شکنید و آمریکا انزواگرا خواهد شد. پاسخ امروز شما به آن کارشناسان چیست؟

ترامپ گفت آنها افرادی هستند که شکست سختی می خورند ، ناتو در مسیر شکست قرار داشت. اگر به پولهایی که در 15 سال گذشته در اختیار ناتو قرار گرفته است نگاهی بیندازید, می بینید که روند آن رو به کاهش بود. اما اکنون دوباره سرگرم افزایش این بودجه هستیم. شاید (ینس) استولتنبرگ دبیرکل ناتو بزرگترین طرفدار ترامپ باشد. او در یکی از سخنرانی هایش گفت شاید بدون دونالد ترامپ ناتویی هم وجود نداشت. ما بیش از 100 میلیارد دلار از سایر کشورها گرفته ایم و آنها شروع به پرداخت این مبالغ می کنند. ما به نقطه ای رسیده بودیم که آمریکا پول بسیار زیادی به ناتو پرداخت می کرد و فکر می کنم ما نزدیک به صد در صد هزینه های ناتو را تامین می کردیم. ما هزینه محافظت از اروپایی ها را می دادیم و این منصفانه نبود. من این را به آنها گفتم.
ترامپ افزود اما آلمان تاکنون اقدام خاصی نکرده است. این کشور اکنون تنها حدود یک در صد هزینه های ناتو را می دهد. این بسیار کم است و آنها باید بسیار بیش از این پرداخت کنند. قضیه به این شکل است که ما از آلمان محافظت می کنیم و آلمان از تجارت با ما سود می برد. وقتی می گویم که "شما باید پول بیشتری برای اداره ناتو بپردازید", مرکل لبخند می زند؛ زیرا آنها سالها از زیر بار این هزینه ها شانه خالی کرده اند اما این وضع نمی تواند به این شکل ادامه یابد.

حمایت از اعمال تعرفه ها
وی با اعمال تعرفه علیه مکزیک گفت وقتی شما قلکی هستید که همه از آن دزدی می کنند و همه شما را فریب می دهند و این کار به مدت 25 سال انجام شده است, استفاده از تعرفه راه بسیار خوبی است و تعرفه در این شرایط کلمه بسیار زیبایی است؛ البته به این شرط که بدانید که چگونه استفاده درستی از آن داشته باشید.

جمهوریخواهان باید عاشق کاری باشند که من انجام می دهم زیرا من از دو جهت به تعرفه ها نگاه می کنم. نخست اینکه با استفاده از آن می توان طرف مقابل را به مذاکره واداشت زیرا هیچکس دوست ندارد به سبب ورود به آمریکا هدف اعمال تعرفه قرار گیرد. دوم اینکه آنها ثروتمند خواهند شد زیرا همه کارخانه ها به آمریکا باز می گردند.
وی افزود من به دنبال آن هستم که افراد به صورت قانونی وارد آمریکا شوند. ما خواستار ورود افرادی هستیم که به آنها نیاز داریم. افراد باید بر اساس نظامی شایسته سالار اجازه ورود به آمریکا را پیدا کنند. هیچکس نباید بتواند از راه مکزیک وارد آمریکا شود. من به مکزیک گفتم اگر این موج و این هجوم را متوقف نکنید, تعرفه ها باقی خواهد ماند.
 
پلوسی مایه ننگ است
ترامپ در واکنش به سخنان پلوسی که گفته بود ترامپ باید زندانی شود گفت فکر می کنم او مایه ننگ است. من واقعا فکر نمی کنم او فرد با استعدادی باشد. من سعی کرده ام با او مهربان باشم زیرا مایل بودم توافقاتی با آنها داشته باشم. اما او توانایی توافق ندارد. او فردی زننده, کینه جو و وحشتناک است.
گزارش مولر برای آنها فاجعه آمیز بود. آنها فکر می کردند باب مولر که دوست خوب آنها بود گزارشی عالی برایشان فراهم خواهد کرد. مولر گزارش خود را ارائه کرد و 13 نماینده ضعیف دموکرات را که کاملا علیه من موضع داشتند, عصبانی کرد. دو نفر از آنها برای هیلاری کلینتون کار می کردند. پس از آن پنج نفر دیگر که همه آنها دموکرات بودند به این جمع اضافه شدند. آنها با همه این امکانات به مدت دو سال و نیم یعنی پیش از اینکه من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم علیه من فعالیت می کردند و پس از این همه تلاش هیچ چیز علیه من در اختیار ندارند.
 
ما بهترینیم!
وی درباره انعقاد توافق تجاری جدید میان چین و روسیه گفت فکر می کنم ما روابط خوبی با روسیه خواهیم داشت. فکر می کنم اقداماتی که در داخل آمریکا انجام شد و سعی کردند ما را تخریب کنند (اشاره به گزارش مولر) به این مناسبات ضربه زد. ما می توانستیم روابط خوبی با روسیه داشته باشیم. من اقتصادی ساخته ام که باورنکردنی است. ما ارزش اقتصاد آمریکا را 14 تریلیون دلار افزایش دادیم. اما اکنون رویکرد بسیار محتاطانه ای در پیش گرفته ایم و چندین تریلیون دلار ایجاد درآمد کرده ایم و در مقابل چین چندین تریلیون دلار از دست داده است.
اکنون ما از چین بسیار جلوتریم و حتی می توان گفت فاصله به اندازه ای زیاد است که دیگر حتی نمی توان نام رقابت بر آن گذاشت.
ترامپ در باره رابطه با چین گفت من قطعا با آنها به توافق خواهم رسید. آنها اکنون می خواهند با ما به توافق برسند. من می خواهم به توافق برسم اما کاری که آنها کردند بسیار بد بود. ما توافقی داشتیم و آنها تلاش کردند بار دیگر در مورد آن مذاکره کنند. آنها نمی توانند این کار را انجام دهند.
وی با ادعای تکراری علیه ایران گفت ما واقعا به دنبال صلح هستیم. ما ارتش خود را تقویت می کنیم. ایران در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به دو سال و نیم پیش قرار دارد. دو سال و نیم پیش, ایران فاجعه ای برای ما بود. اکنون آنها خودشان مشکلاتی دارند. آنها آن کشور سابق نیستند. کره شمالی هم آزمایش هسته ای انجام نمی دهد. اکنون باید ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. چین می خواهد با ما به توافق برسد. همه می خواهند به توافق برسند. ما بهترین و نیرومندترین هستیم و هیچکس در این زمینه به ما نزدیک نیست.