۰ نفر

هشدار کره‌شمالی به آمریکا: صبر ما حدی دارد

۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹
کد خبر: 358019
هشدار کره‌شمالی به آمریکا: صبر ما حدی دارد

کره‌شمالی به ایالات متحده هشدار داد که در صورت تداوم سیاست کنونی واشنگتن، توافقاتی که میان رهبران دو کشور در جریان نشست سنگاپور امضا شده، ممکن است به خطر بیفتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این هشدار پس از آن اعلام شد که برخی رسانه‌های بین‌المللی مدعی شدند رهبر کره‌شمالی تعدادی از مقامات ارشد این کشور را به دلیل آن که قبل از برگزاری نشست بی‌نتیجه ماه فوریه در هانوی بر مذاکره با آمریکا اصرار داشتند، مجازات کرده است.

پیونگ‌یانگ در بیانیه جدید خود، با سرزنش واشنگتن برای فشار آوردن به این کشور در موضوع خلع سلاح شبه‌جزیره کره، اعلام کرد که اگر واشنگتن قبل از آنکه دیر شود، با طرح جدیدی به پیش نیاید، بیانیه سنگاپور تنها به «صفحه‌ای کاغذ» تبدیل خواهد شد.

در این بیانیه که در تلویزیون دولتی این کشور منتشر شد، آمده است: به آمریکا توصیه می‌شود روش فعلی محاسبات خود را تغییر دهد و در اسرع وقت به درخواست ما پاسخ دهد. صبر ما حدی دارد.

به گزارش یورو نیوز، یک سال پیش در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برای اولین بار با یکدیگر رو در رو شدند. آنها در جریان نشست سنگاپور با امضای توافقی چهار ماده‌ای متعهد شدند که برای ایجاد نوع جدیدی از رابطه با یکدیگر همکاری کنند.