۰ نفر

افزایش تورم در قطر و عمان

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۸
کد خبر: 357824

افزایش تورم در قطر و عمان

نرخ تورم قطر و عمان با افزایش همراه شد.

به گزارش گلف تایمز، شاخص بهای مصرف کننده قطر در ماه آوریل با توجه به افزایش هزینه‌های پوشاک و حمل و نقل به ۰.۵۱ درصد افزایش یافت. بالاترین افزایش نرخ تورم قطر مربوط به بخش حمل و نقل با تورم ۱۴.۵۹ درصدی بوده است و پس از آن پوشاک با تورم ۵.۱۱ درصدی و هتلداری و رستوران با تورم ۱.۱۳ درصدی قرار دارند. از سوی دیگر اما تورم بخش آب و برق منفی ۲.۶۸ درصد بوده است. نرخ تورم در برخی محصولات نظیر تنباکو و آموزش نیز بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آن طور که پایگاه خبری تریدینگ اکونومیکس اعلام کرده است نرخ تورم در دیگر کشور جنوبی حاشیه خلیج فارس یعنی عمان تا پایان ماه آوریل به ۰.۴ درصد رسیده است که در مقایسه با ماه قبل کمی افزایش داشته است. حمل و نقل با تورم ۰.۷ درصدی، غذا و نوشیدنی با تورم ۱.۲ درصدی و رستوران و هتلداری با تورم ۰.۱ درصدی از مهم‌ترین محرک‌های افزایش تورم در عمان بوده‌اند.

از سوی دیگر ارتباطات با تورم منفی ۰.۴ درصدی، آب و برق با تورم منفی ۰.۳ درصدی و خدمات منزل با تورم منفی ۲ درصدی بیش‌ترین محرکه‌های کاهشی نرخ تورم در سلطان‌نشین عمان بوده‌اند. بر مبنای ماهانه نیز تورم عمان در ماه آوریل ۰.۲ درصد بوده است.

متوسط نرخ تورم عمان در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ برابر ۳.۲۹ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۸ با ۱۴.۵ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۲۰۱۵ با منفی ۰.۵۵ درصد بوده است. در عمان غذا و نوشیدنی، دخانیات، حمل و نقل، پوشاک و ارتباطات اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده سبد شاخص مصرف کنندگان هستند.