۰ نفر

سهام آسیایی باز هم افت کردند

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 357767
سهام آسیایی باز هم افت کردند

روز سه‌شنبه، به دنبال جلسه معاملاتی پرنوسان وال‌استریت، سهام آسیایی افت کردند و قیمت سرمایه‌های امن مانند اوراق قرضه، بالا رفت.

به گزارش رویترز، در حالی که شاخص‌های اقتصادی ضعیف و تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی را افزایش داده است، روز سه‌شنبه، به دنبال جلسه معاملاتی پرنوسان وال‌استریت، سهام آسیایی افت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در این میان، قیمت سرمایه‌های امن مانند اوراق قرضه نیز، بالا رفت.

تمرکز بازارهای جهانی این هفته به سوی سیاست‌گذاری‌های مالی جهان معطوف شده است؛ به نحوی که بانک مرکزی استرالیا در دیدار روز سه‌شنبه خود، به احتمال بسیار زیاد نرخ بهره را به سطح به پایین‌ترین سطح خود خواهد رساند.

همچنین بانک مرکزی هند هم، احتمالاً در اجلاس روز پنج‌شنبه خود نرخ بهره را پایین می‌آورد.

اظهارات دوشنبه شب مقامات فدرال‌رزرو نیز، انتظارات از این را که بانک مرکزی آمریکا هم نرخ بهره خود را کاهش دهد، بالا برده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن که در ابتدای امروز (سه شنبه ۱۴ خرداد ۹۸) معادل ۰.۱۸ درصد رشد کرده بود، با معکوس کردن این روند ۰.۳ درصد افت کرد.

نیکی ژاپن سودهای اولیه خود را از دست داد و ۰.۱۴ درصد پایین آمد.

کامپوزیت شانگهای ۰.۸۷ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۴۹ درصد پایین آمد.

کوسپی کره‌جنوبی بدون تغییر باقی ماند، درحالی که ای‌اس‌اکس استرالیا، در انتظار کاهش نرخ بهره بانک مرکزی، ۰.۲۹ درصد رشد کرد.

آن‌چه باعث تشدید نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا شد، این بود که رشد تولید آمریکا در ماه می، علی‌رغم انتظارات، به پایین‌ترین سطح ۲.۵ ساله خود رسید.

از سوی دیگر، نگرانی‌های دیگری هم با افزایش احتمال هدف قرار گرفتن شرکت‌های آلفابت، آمازون، فیسبوک و اپل، توسط ناظر آنتی‌تراست آمریکا، برای سرمایه‌گذاران به وجود آمدند.

روز دوشنبه این نگرانی باعث افت سهام تکنولوژی و سقوط ۱.۶ درصدی شاخص نزدک شد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر رقبای خود ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۹۷.۱۷۵ واحد رسید.

در برابر ین ژاپن، نرخ برابری دلار اندکی افت کرد و به ۱۰۸.۰۱ رسید.