۰ نفر

اتهام‌زنی ترامپ به روسیه، ایران و سوریه درباره تحولات ادلب

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 357574
اتهام‌زنی ترامپ به روسیه، ایران و سوریه درباره تحولات ادلب

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی بدون اشاره به حملات مداوم هفته‌های گذشته گروه‌های مسلح به ارتش سوریه، مدعی شد سوریه با کمک روسیه در حال حمله به غیرنظامی‌ها در استان ادلب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، سوریه، روسیه و ایران را متهم کرد.

ترامپ بدون اشاره به حملات مداوم چند هفته گذشته گروه‌های مسلح و تروریستی به مواضع ارتش سوریه در دو استان حماه و ادلب در شمال غرب سوریه، مدعی شد، دمشق با کمک روسیه و ایران، استان ادلب را بمباران می‌کند.

ترامپ، اتهام خود را به «شنیده‌ها» مستند کرد و نوشت: «شنیده می‌شود که روسیه، سوریه و در مقیاس کمتر، ایران در حال بمباران جهنم استان ادلب در سوریه هستند و بی تردید بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه را می‌کشند. جهان شاهد این قصابی است. هدف چیست؟ شما به دنبال چه هستید؟ بس کنید».

روسیه روز جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای، ترکیه را مسئول حملات گروه‌های مسلح به ارتش سوریه در ادلب و شمال استان حماه دانسته بود.

استان ادلب و بخشی از شمال استان حماه آخرین منطقه تحت تسلط تروریست‌های سوری است و این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. اما گروه‌های مسلح این توافق را بارها با حمله به ارتش سوریه نقض کرده‌اند.

طبق این توافق ترکیه دوازده پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده‌بانی در ادلب ایجاد کردند تا بر این توافق عملا نظارت کنند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را تاکنون به بیست مرکز افزایش داده است.