۰ نفر

خبرهای بد برای اقتصاد آمریکا!

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
کد خبر: 356711
خبرهای بد برای اقتصاد آمریکا!

بدون در نظر گرفتن مسائل تجاری، رشد اقتصادی آمریکا کمتر از نصف رقم اعلام شده رسمی است. همچنین میزان رشد کالاهای محسوس منفی شده که تداوم این روند خبر بدی برای اقتصاد آمریکا خواهد بود، چراکه مشابه شرایطی است که در شش رکود از هفت رکود اخیر آمریکا مشاهده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نشریه فوربس در گزارشی به بررسی کیفیت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست امسال پرداخته و از نقش بالای تجارت در این رشد خبر داده است.

طبق اعلام دفتر تجزیه و تحلیل داده‌های اقتصادی آمریکا، رشد نخستین فصل اقتصاد این کشور ۳.۲ درصد بوده است. در ماه اوریل شاخص " کاس" که میزان رشد در بخش کالاهای محسوس را اندازه می‌گیرد، وارد محدوده منفی شده است که تداوم این روند خبر بدی برای اقتصاد آمریکا خواهد بود، چراکه مشابه شرایطی است که در شش رکود از هفت رکود اخیر آمریکا مشاهده شده است.

از سوی دیگر طبق داده‌های انجمن راه‌آهن آمریکا، ترافیک ریلی آمریکا در ماه اوریل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد افت کرده است.

کسری حساب تجاری آمریکا نیز با سرعت زیادی رو به کاهش است. اگرچه تجارت به صورت کلی وابستگی زیادی به مسائل فصلی دارد اما کاهش شدید حجم واردات می‌تواند نشانه‌ای از ورود به رکود باشد. هنگامی که شما خیلی کمتر از نیازتان وارد می‌کنید به مرور زنجیره تأمین دچار اخلال شده و بسیاری از شرکت‌ها دچار مشکل می‌شوند.

نانسی لازار، مدیر مؤسسه " کورنرزتون مکرو" گفت: شرایط کنونی باعث می‌شود تورم و نرخ بهره برای مدت بیشتری در سطوح پایین فعلی باقی بمانند. اگر چه هنوز شرایط به بدی دهه ۱۹۹۰ نیست، اما فکر می‌کنم از نظر ماندگاری شرایط پایدار تری را نسبت به آن سال‌ها شاهد باشیم.

پیش تر ریچارد گوندلاخ، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری " دابل لاین کپیتال" در کنفرانس سرمایه‌گذاری شهر نیویورک گفته بود رشد اقتصادی آمریکا منحصراً بر پایه بدهی‌های دولتی، شرکت‌ها و وام‌هایرهنی استوار است و در صورتی که تریلیون‌ها دلار به بدهی این کشور افزوده نشود، رشد اقتصادی آمریکا کاهش خواهد یافت و شاید وارد رشد منفی هم بشود.