۰ نفر

پامپئو با دولت‌های اروپایی دارای روابط با ایران گفت‌وگو می‌کند

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۹
کد خبر: 356512
پامپئو با دولت‌های اروپایی دارای روابط با ایران گفت‌وگو می‌کند

وزیر خارجه آمریکا قرار است با مقام‌های دو کشور اروپایی که روابط نزدیکی با ایران دارند دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است پنجشنبه برای دیدار با مقام‌های دو دولتی که روابط نزدیک با ایران دارند به اروپا سفر کند. 

واشنگتن‌پست با بیان اینکه پامپئو قرار است سفری سه روزه به سوئیس داشته باشد، این میزان توقف برای او در یک کشور را غیرمعمول توصیف کرده است. 

پامپئو علاوه بر این قرار است در حاشیه این سفر سری هم به نشستی محرمانه در «مونترو» بزند. مقام‌های دولتی و مدیران تجاری در این نشست برای گفت‌وگو درباره مسائل فیمابین آمریکا و اروپا گرد هم جمع شوند. این نشست آنقدر محرمانه است که شرکت‌کنندگان در آن باید متعهد شوند مسائل مورد بحث درباره آن را فاش نکنند. 

مقام‌های وزارت خارجه آمریکا می‌گویند ایران یکی از مباحث متعددی است که در سفر پامپئو به برلین، پایتخت آلمان، «برن»، پایتخت سوئیس و لاهه در هلند مورد بحث قرار خواهد گرفت و او سپس «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را در سفر به لندن همراهی خواهد کرد.

با آنکه مقام‌های وزارت خارجه آمریکا اصرار کرده‌اند مسئله ایران محور اصلی رایزنی پامپئو در اروپا نخواهد بود، واشنگتن‌پست نوشته زمان این سفرها احتمالاً از قصد ترامپ برای کاستن از لفاظی‌های تهدیدآمیز اخیر میان دو طرف خبر می‌دهد. 

اولین سفر ترامپ به برلین خواهد بود. او در آنجا با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان دیدار خواهد کرد. پامپئو چند هفته پیش قرار بود به این کشور سفر کند، اما این سفر را لغو و به جای آن برای دیدار با دیپلمات‌های اروپایی به بروکسل سفر کرد. 

واشنگتن‌ پست نوشته آلمان هفته گذشته یک دیپلمات ارشد را روانه تهران کرده تا ایران را مجاب کند از توافق هسته‌ای خارج نشود.