۰ نفر

موسوی دخالت ایران در حادثه فجیره را به شدت رد کرد

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبر: 356445
موسوی دخالت ایران در حادثه فجیره را به شدت رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بولتون درباره دخالت ایران در حادثه فجیره را به شدت رد کرد و طرح چنین ادعای مضحکی را امر عجیبی ندانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در سفر به ابوظبی در خصوص دست داشتن کشورمان در حمله چندی پیش به چند کشتی در بندر فجیره امارات، این ادعا را شدیدا رد و آن را ناشی از برنامه‌های ذهنی و سیاست‌های مخرب «تیم ضد ایرانی بی» خواند و گفت: طرح چنین ادعای مضحکی در دیدار دو نفر از اعضای آن تیم که رویکردهای ضدایرانی آنها سابقه‌ای طولانی دارد امر عجیبی نیست. 
موسوی افزود: اما آقای بولتون و سایر جنگ طلبان و آشوب طلبان باید بدانند که صبر راهبردی، هوشیاری بالا و آمادگی کامل دفاعی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از اراده ملتی بزرگ و مقاوم است، مانع تحقق خواسته‌های شوم آنها برای برای ایجاد هرج و مرج در منطقه خواهد شد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز (چهارشنبه) با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره حادثه در بندر «الفجیره» امارات، گفت: «تقریبا مطمئنیم که این حمله از سوی ایران و با استفاده از مین‌های دریایی انجام شده است».

وی البته بدون ارائه کردن هیچ مدرکی برای اثبات اتهاماتش علیه ایران، ضمن اشاره به عملیات‌های پهپادی یگان‌های ارتش و مقاومت یمن، گفت: «خبر داریم که حمله ناموفقی نیز به شهر بندری ینبع در عربستان سعودی، همزمان با حملات پهپادی و انفجارهای الفجیره انجام شده است».

شبکه خبری المیادین 22 اردیبهشت از انفجار در بندر فجیره امارات خبر داد و امارات هم اعلام کرد که چند نفت‌کش در نزدیکی بندر فجیره هدف «عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌اند.