۰ نفر

رئیس‌جمهور اتریش رسما دولت را منحل کرد

۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 356204
رئیس‌جمهور اتریش رسما دولت را منحل کرد

در پی رای عدم اعتماد پارلمان اتریش به صدراعظم پیشین این کشور، رئیس‌جمهور امروز رسما دولت را منحل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک روز پس از رای عدم اعتماد پارلمان اتریش به «سباستین کورتس» صدراعظم پیشین این کشور، «الکساندر فان‌دربالن» رئیس‌جمهور اتریش رسما دولت این کشور را منحل کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین «هارتویگ لوگر» معاون کورتس را به عنوان صدراعظم موقت این کشور انتخاب کرده است. فان‌در بالن در جریان کنفرانس خبری گفت: «من  ریاست صدراعظمی فدرال و دولت فدرال را بر عهده «هارتویگ لوگر» معاون صدراعظم واگذار می‌کنم.»

به این ترتیب لوگر به صورت رسمی از امروز سه‌شنبه ریاست دولت اتریش را بر عهده می‌گیرد و نماینده وین در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل خواهد بود.

به دنبال رسوایی اخیر «هاینتس کریستین اشتراخه» معاون صدراعظم اتریش، پارلمان این کشور  دیروز (دوشنبه) رای اعتماد خود به «سباستین کورتس» صدراعظم دولت ائتلافی را پس گرفت. به این ترتیب کورتس که در تدارک ترمیم کابینه با نفرات جدید تا برگزاری انتخابات بعدی بود از صدراعظمی این کشور کنار رفت و  فان‌دربالنهم اعلام کرد که فرد جدید را مسئول تشکیل کابینه تا انتخابات بعدی خواهد کرد.

روز 29 اردیبهشت ماه، یک روز پس از آنکه انتشار ویدئویی از زد و بند مالی معاون صدراعظم اتریش و رهبر حزب آزادی به استعفای این سیاستمدار راستگرا منجر شد، کورتس با اعلام فروپاشی کابینه ائتلافی، از رئیس‌جمهور این کشور خواست «هرچه زودتر» انتخابات پیش از موعد برگزار کند. 

انتخابات زودهنگام قرار است اواخر تابستان برگزار شود.