۰ نفر

پیش‌بینی بانک مرکزی فرانسه از رشد اقتصادی این کشور

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
کد خبر: 355196
پیش‌بینی بانک مرکزی فرانسه از رشد اقتصادی این کشور

بانک مرکزی فرانسه در گزارشی پیش‌بینی کرد اقتصاد این کشور در سه ماه دوم امسال رشد پایینی را تجربه کند.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی فرانسه در گزارشی با اشاره به تأثیر جنبش اعتراضی موسوم به "جلیقه زردها" پیش بینی کرد دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در دومین فصل از سال جاری میلادی رشد ضعیف ۰.۳ درصدی را به ثبت برساند. هم چنین در نظرسنجی جداگانه این بانک از صاحبان کسب و کار در فرانسه، شاخص تولیدات صنعتی این کشور در ماه آوریل با یک واحد کاهش نسبت به ماه قبل به ۹۹ واحد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ماه گذشته دولت فرانسه در گزارشی اعلام کرده بود اقتصاد این کشور سه ماهه نخست سال را با ثبت رشد ۰.۳ درصدی به پایان رسانده است. این سومین فصل متوالی است که اقتصاد فرانسه از ثبت نرخ رشد بالای ۰.۵ درصد ناتوان می‌ماند.

جلیقه زردها به برنامه اقتصادی دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای افزایش بهای سوخت و اصلاح نظام بازنشستگی این کشور اعتراض دارند. با این حال ماکرون قبول کرده است حداقل سطح دستمزدها را افزایش دهد و از برنامه قبلی خود برای افزایش نرخ مالیات عقب نشینی کرده است.

برخی از اقتصاددانان با توجه به رشد ضعیف مخارج مصرف کنندگان فرانسوی معتقدند دولت فرانسه باید برای تقویت مالیات‌ها و تقویت مزایای بازنشستگی دست به کار شود. دولت فرانسه دسامبر سال گذشته از بسته‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد یورو برای تقویت حقوق و مزایای بازنشستگی دهک‌های پایین درآمدی این کشور رونمایی کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در ماه آوریل متعهد شده بود برای قبول بخشی از درخواست‌های معترضین، یک بسته کاهش مالیاتی پنج میلیارد یورویی را اجرایی کند.