۰ نفر

62سازمان مردمی خواستار مخالفت کنگره آمریکا با جنگ شدند

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۳۰
کد خبر: 355096
62سازمان مردمی خواستار مخالفت کنگره آمریکا با جنگ شدند

سازمان های مردم نهاد صلح طلب آمریکایی در نامه ای به کنگره این کشور، خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن حرکت به سمت جنگ در خاورمیانه شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در نامه 21 ماه مه 62 سازمان مردمی آمریکایی، آمده است: مقامات ترامپ که توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی ترغیب می شود، به سمت یک آرایش جنگی رفته است. در چند هفته گذشته، بولتون از طریق تحریم های بی سابقه و افزایش کلمات جنگی، قصد داشت تا ایرانی ها را برای اقدامات تلافی جویانه تحریک کند. 
این نامه می افزاید: اکنون، بولتون از یک اعزام معمولی ناو آمریکایی به خاورمیانه برای تهدید ایران از 'نیروهای بی رحمانه' استفاده کرده و طرح جنگی را مورد بازبینی قرار داده است که می خواست 120 هزار نیرو را به خاورمیانه بفرستد.
فعالان ضد جنگ آمریکایی ادامه داده اند: کنگره نمی تواند خاموش بنشیند در حالی که کتاب جنگی دخالت 2003 در عراق به طور مداوم مقابل چشمان ما است. این مقامات اطلاعات مربوط به برنامه اتمی ایران را به طور فزاینده ای سیاسی کرده اند و به غلط ادعا می کنند که بین ایران و القاعده رابطه وجود دارد. 
در نامه 62 سازمان مردمی آمریکا اضافه شده است: نگران کننده اینکه دولت درک نمی کند که فاقد مجوز کنگره برای جنگ با ایران است و پیشنهاد کرد مجوز سال 2001 برای استفاده از نیروی نظامی را برای حمله به ایران روشن نگاه دارد. همانگونه که صدای طبل جنگ بلندتر می شود، کنگره باید به طور کامل به وظیفه قانون اساسی خود بپردازد و محدودیت های بیشتری را برای جلوگیری تردید ناپذیر مقامات از دستیابی به اختیارات جنگی اعمال کند.
فعالان صلح طلب آمریکایی در نامه خود تاکید کردند: ما از شما می خواهیم که قانونی را برای غیر مجاز دانستن تامین مالی جنگ با ایران به تصویب برسانید. همچنین می خواهیم تا با صدور بیانیه هایی روشن کنید که هیچ مجوزی برای جنگ با ایران موجود نیست و اگر مقامات ترامپ به دنبال جنگ هستند باید نخست برای بحث و بررسی به کنگره بیایند.
در این نامه تصریح شده است: مردم آمریکا جنگ فاجعه بار دیگری را در خاورمیانه نمی خواهند. کنگره این فرصت را دارد تا جنگ را پیش از آغاز، متوقف کند. لطفا پیش از آنکه دیر شود، اقدام کنید.