۰ نفر

بریتانیا: ایران عزم آمریکا را محک نزند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
کد خبر: 354525
بریتانیا: ایران عزم آمریکا را محک نزند

وزیر امور خارجه بریتانیا گفته است: "من باید به ایرانی ها بگویم که عزم آمریکا را محک نزنید. آنها به دنبال جنگ با ایران نیستند اما اگر به منافع آمریکا حمله شوند آنها تلافی می‌کنند و این چیزی است که ایرانی‌ها لازم است درباره آن خیلی خیلی با دقت فکر کنند".

به گزارش اقتصادآنلاین، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، خطاب به ایران گفته است که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما نباید عزم آمریکا را در این باره محک زد.

به گزارش رویترز، آقای هانت که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت به ژنو سفر کرده است گفته: "من باید به ایرانی ها بگویم که عزم آمریکا را محک نزنید. آنها به دنبال جنگ با ایران نیستند اما اگر به منافع آمریکا حمله شوند آنها تلافی می‌کنند و این چیزی است که ایرانی‌ها لازم است درباره آن خیلی خیلی با دقت فکر کنند".
همزمان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به توییت شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته "تروریسم اقتصادی و تهدید به نسل‌کشی "پایان کار ایران" را رقم نمی‌زند".
رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشته بود "اگر ایران به دنبال درگیری است، این رسما پایان ایران خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکنید."
اکنون محمدجواد ظریف در پاسخ توییت کرده: "تیم ب و ترامپ امیدوارند به چیزی برسند که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزان نتوانستند انجام دهند. ایرانیان در طول هزاران سال بلندقامت ایستاده‌اند، در حالی که همه متجاوزان رفته اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی برای نسل‌کشی، به ایران پایان نمی دهد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید. احترام را امتحان کنید. این عمل می کند".
ظریف پیش از این گفته بود منظور او از" تیم بی"، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.