۰ نفر

سندرز: باید به رژیم مستبد سعودی بگوییم با ایران مذاکره کند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 354490
سندرز: باید به رژیم مستبد سعودی بگوییم با ایران مذاکره کند

سناتور ارشد دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در یک مصاحبه ضمن انتقاد تند از مواضع واشنگتن در قبال تهران تاکید کرد: «باید به عربستان سعودی بگوییم با ایران مذاکره کند».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «برنی سندرز» سناتور ارشد و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» از مواضع دولت «دونالد ترامپ» در قبال ایران و عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد.

این قانونگذار نام‌آشنای آمریکایی در این مصاحبه ضمن دفاع از مواضع سیاست خارجی خود طی سال‌های گذشته گفت: «من علیه جنگ عراق (در سال ۲۰۰۳) رای دادم و برای بیرون کشیدن ایالات متحده از جنگ یمن که موجب تخریب باورنکردنی در این کشور شده، هر کاری که در توانم بوده انجام داده‌ام و برای اینکه ما درگیر جنگ با ایران نشویم، من هر کاری در توانم باشد انجام خواهم داد».

خبرنگار نیویورک تایمز از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوال کرد که «سیاست خارجی دولت برنی سندرز» و دیپلماسی مدنظر این دولت چگونه خواهد بود؟

سندرز گفت: «دیپلماسی (دولت سندرز) یعنی، کار کردن با متحدانمان در تلاش برای حل منازعات بسیار مشکل‌ساز بین‌المللی که در سراسر جهان وجود دارد، یعنی تخصیص منابع مالی برای وزارت خارجه (آمریکا)، داشتن بهترین دیپلمات‌ها».

وی افزود: «همین الان اینطور به نظر می‌رسد که جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) در حال تحریک جنگ با ایران است. به نظر من، کاری که ما باید بکنیم این است که به عربستان سعودی که یک رژیم مستبد و قاتل است، بگوییم که آنها به منظور ایجاد صلح در منطقه باید شروع به نشستن بر سر میز و مذاکره با ایران کنند، نه اینکه ما خودمان شرایط بسیار بی‌ثبات کنونی را بدتر کنیم».

سندرز پیش از این بارها در مخالفت با تنش‌آفرینی‌های اخیر دولت آمریکا در قبال ایران از یک سو و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه دولت ترامپ از عربستان سعودی و جنگ یمن موضعگیری کرده بود.